L L som i ledig lördag

Det blev sovmorgon idag. Kaffet är intaget och en knäckemacka med salami på. Vi hade visst slut på mjukt bröd (finns nog lite i frysen iofs men orka gå ut till boxen) och knäckebrödet är nästan slut också. 
 
Jag blev så full i skratt när jag kände mig iakttagen (läs psykad) av hunden och jag frågade honom vad han ville för han har fått sin frukost och varit ute för att kissa. Men han stod och skvallrade att det fanns kattmat kvar i en av skålarna och nu ville han få tillåtelse att äta upp den. Men jag var en sån elak matte och gav honom bara en liten bit och tog undan resten. Blicken jag fick då ... 
 
Det kan hända att lilla Maja flyttar nu i helgen. Lilla bus som är så otroligt rolig individ. Hon är pratig och vet vad hon vill. Hon är den som brukar stå och klaga vid ytterdörren när den är stängd och hon vill gå ut. Samtidigt som hon de senaste veckorna börjat vilja gosa mer och inte bara busa. 
 
Jag hade tänkt städa lite här hemma för imorgon fyller sonen myndig. Men kroppen protesterar. Jag har en nackspärr på ingående och huvudvärken lurar i bakgrunden fortfarande. Den höll sig i schack igår men då matade jag på med alvedon 665 och ipren under dagen. Får bli samma lika idag. Och fylla på med ännu mer vätska. Jag försökte tänka extra på att dricka igår och ska försöka göra samma idag. Får bli att jag fyller ett litermått med vatten och så ska det vara uppdrucket sen. 
 
Och så kom något emellan så det dröjde lite innan jag nu äntligen får iväg inlägget. 

Kommentarer
Postat av: Bea

Näää... nacken 😔 Hoppas det blir bättre strax. Och att sonen får en fantastisk myndighetsdag 🤗 Krya på dig

Svar: Tack, ja jag försöker komma åt och trycka på låsningen som sitter i skuldran mot axeln till men det är svårt när man är själv och jag riskerar väl att bli sned i andra delen av kroppen också på kuppen. Tur i oturen att jag iaf bakade så mkt förut och faktiskt slängde ner i lite i frysen. Jag tror att det gått sonen obemärkt förbi så det ligger kvar där. Haha
Kalla mig M

2017-09-23 @ 12:45:58
Postat av: Sandra Rosén Dahlgren

Å va gulligt det där med hunden :), jätte mysig bild på katten också, sötnosar :)! Hoppas du mår bättre snart!

Svar: Ja han är duktig allt som oftast att fråga om han får ta när jag är i närheten men annars hade han bara slafsat i sig. Men han vet ju att matte blir arg när man tar kattens mat så han tänkte väl att det var bäst att fråga. Ja hon är söt den där.
Kalla mig M

2017-09-23 @ 20:33:54
URL: http://rosendahlgrensandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0