Fullt ös - medvetslös

Ja jäklar.
 
Det har gått i ett hela dagen. 
 
Jag tog lite sovmorgon eftersom jag sov dåligt inatt. Nackspärren bråkade med mig och den där sandmannen slarvade så jag låg vaken några timmar missinassen. Det kändes som timmar iaf där jag vred och vände mig. 
 
Jag hann inte mer än vakna så ringde farsan och undrade om jag var hemma. Sen kom han förbi med ett kuvert till sonen. En timme senare dök exet upp med sin syster och strax efter kom hans föräldrar över också. Så fikade vi. 
Jag tog fram finkopparna som egentligen inte ens ska stå i mitt skåp längre. Det är ju exets faster som har målat dem. De får bli nerpackade i en kartong sen med papper runt så får han ta hem dem till sig. Jag antydde att han kunde ta med dem direkt efter fikastunden och diska dem hemma hos sig själv sen. Men han låtsades nog inte höra piken. 
 
När de hade åkt så passade jag på att göra lite mat för jag konstaterade att jag inte ens hann äta frulle innan vi fikade. Så jag åt tårtfrukost idag.
 
Sen hann jag vila en stund på soffan innan nästa gäng ramlade in. Brorsans familj. High life. Och så kom glassbilen mitt i alltihopa också. Jag tror att killen som kör bilen blev rätt paff när gården kryllade av ungar helt plötsligt. Ja tre små som är överallt är betydligt många fler än vad som brukar finnas på min gård. 
 
Sen kom grannen med sambo över en stund också. Och hennes dotter var med ikväll och tittade på pållarna. Hon ska få komma och pyssla med dem lite har vi bestämt. 
 
Så nu är jag mer än lovligt mör i både knopp och kropp. Tur att jag är ledig i morgon. Jag skickade nyss en fråga till en kompis om hon har några blåvärpare som går med tupp för gissa vad jag upptäckte ikväll. Jo min andra hedelpoothöna vill såklart också ha bäbisar om alla andra ska ha bäbisar. Och då tänkte jag att varför inte försöka utöka färgpaletten i äggkartongen. 
 
Inte för att jag tror att jag behöver en endaste kyckling till men ... det verkar vara bra befruktning på mina ägg. Tror jag sett foster i alla ägg jag lyst hittills. 

Kommentarer
Postat av: Bea

Du är för mig en riktig (!) hönsmamma ☺️ Så duktig med dina befjädrade barn 😊
Superfina koppar också..! Behåll dom, då han inte förstod piken 😂
Ha en fin måndag

2017-09-25 @ 08:21:22
Postat av: Marie

Åh va gott med tårtfrukost ;) Den varianten sker ju inte alls för ofta ;)

Va mysigt med äggbebisar. Har en kollega som har höns, men eftersom hon bor i tätbebyggt område får hon ju inte ha tupp. Så hon har bara hönorna för bajset skull (ett riktigt bra gödningsalternativ..)

Ha en fin ledig måndag!!

2017-09-25 @ 09:42:01
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: Marianne

Så du ska ha smått igen?! Kul....

Svar: Mmm 4 surisar så det blir måånga små
Kalla mig M

2017-09-27 @ 14:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0