twilight zone

Jag for en sväng till det stora shoppingcentret i V-ås igår.
 
Alltså det måste vara nåt skumt med tid och rum just där. Typ the twilight zone eller nåt. För det var soligt och fint när jag åkte dit. Gjorde mina ärenden i tur och ordning. Började på Hälla eftersom att Granngården numera ligger där ute. Sen for jag till Jula på Erikslund och köpte några säckar pellets. Hamnade mitt i rusningstrafiken på E18 och tänkte för mig själv varför kallas det rusningstrafik när det går saktare framåt än vad en fotgängare skulle kunna prestera.
 
Och så skulle jag ju ha de där förvaringslådorna till fodret så Ikea blev nästa stopp. Och varenda jäkla gång. Den här gången gick jag faktiskt inte igenom övervåningen först och tittade på alla utställningar utan jag tog nedre plan direkt för att snabbt komma till saken. Hrmm jomentjena. Efter min "snabba" genomrusning i affären så tänkte jag att det var lika bra o äta något så jag tog en räkmacka och kaffe. Kaffe på Ikea smakar skit btw men men. 
 
Iaf, en snabbis in på det som förr hette TGR men numera heter flying tiger eller nåt sånt och sen när jag skulle åka ut från parkeringshuset så var det becksvart ute. WTF liksom. Snopet det kändes. 
 
Ungefär som när man går in på spelhallarna i Las Vegas. Där det inte finns några fönster eller klockor för du ska inte ha någon som helst koll på tiden. Du ska bara spendera så mkt pengar som möjligt. 
 
En annan sak som alltid händer mig när jag åker och handlar sådär. Jag blir så galet nedstämd. Ikea var en mardröm med gallskrikande barn och folk överallt. Och så avslutade jag shoppingrundan på Ica och det gjorde inte saken bättre. Noll koll kokosboll på var varorna står så jag fick springa kors o tvärs och med endast en halvskriven handlingslista så blev det än värre. 
 
Idag står jobbkväll på schemat. Syrran och svägerskan ville ha med mig på 30+ men jag ser inte hur det ska kunna hända när jag slutar 22 och sen tar det en halvtimme att åka till stan. Inte så mkt tid på sig att komma i feststämning direkt. 
 
Nåja, det blir fler gånger. 
 
Jag misstänker att jobbkvällen kommer va ungefär såhär.
 
 
Jag köpte en tuggleksak åt hunden igår på TGR men den höll inte så länge. 
Det är väl meningen att man ska peta in godis i skårorna som hunden sen ska få jobba för att få fram. Jorå, nog jobbade han allt. 
 
RIP leksaken. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som en dag med massa fullt upp. Västerås är ganska dåligt planerad med vägar må jag säga trots att det är ett stort butiksområde.

Oj! Hoppas inte hunden fick i sig delarna i magen bara :( Så synd när de inte är rejäla. Eller så är den rejäl men din hund är betydligt starkare än provhunden för leksaken.

Svar: Bitarna åkte nog ner i magen tyvärr men försöka lära den där vad man äter o inte. Tssss
Kalla mig M

2017-10-07 @ 18:30:43
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: Marianne

Tänk att tiden går så fort när man handlar....det händer jämt att när jag kommer ut ur affären får jag nästan panik att klockan är så mycket.

Hunden var tydligen väldigt sugen på leksaker...hoppas han inte gick problem med magen bara...

Svar: Han äter typ allt den där. Så jag hoppas att plåtmagen pallar några plastbitar
Kalla mig M

2017-10-08 @ 13:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0