Sö må ti on

Så blev det tyst igen.
 
Söndagen fick jag besök av hästtjej. Hon pysslade med pållarna och jag skruvade isolatorer. 
 
Kvällspass i måndags. Har inte jobbat kväll på ett tag så kände mig lite ringrostig. Men vi fick åka hem i tid iaf så det måste ha gått bra då iaf.
 
Tisdag var också jobbdag. Sen åka o hämta sonen som hade övningskört efter skolan. O så passade vi på att åka o handla. 
 
Så lovade jag sonen att han skulle få övningsköra till skolan idag på morgonen eftersom jag hade ledig dag.
 
8.00 lämnade jag av honom o skulle ta mig ut från centrum igen. Men blää sån rusningstrafik det var. Fast varför heter det rusningstrafik? Allt står ju stilla.
 
Ja fy. Jag fick en riktig panikattack där jag satt i en bilkö lite på tvärsan för att jag skulle byta fil. Nån tutade. Ja vad skulle det hjälpa? Rödlyset långt där framme ändrade väl inte färg för det nå fortare. Men jag var redo att släppa allt o springa ifrån bilen. Blah.
 
Andades i fyrkant o försökte prata sans med mig själv. 
 
Frulle på ikea sen.
La upp den här bilden på snap. Syrran var kvick o bad mig shoppa lampor åt henne.
Tre taklampor och tre bordslampor. 
 
Sen var jag in på Eko och si då önskade hon en ryamatta också. Haha.
 
Jag trodde först att jag skulle behöva hämta en kundvagn men nä det gick bra med rullkorg också. 😂
 
O sen åkte jag för o hjälpa syrran flytta möbler till hennes nya lägenhet. Hon separerar från sin man. 
 
Jäklar vilken lägenhet. Hörnlägenhet med en massa icke räta vinklar och högt i tak. Hon är typ tillbaka på brottsplatsen - dvs grannas till där hon tillverkades en sommardag på slutet av 70- talet. Haha.
 
Brorsan fick komma o hjälpa oss få ner soffan. Syrran brås på våran mor vad gäller att gå i trappor. Vi blev ståendes med den lättare delen i första kröken för att syrran inte fick ordning på nedförs trappgående. 
Så den här tyngre delen bänglade jag o brorsan ner med någorlunda snits. 
 
Innan jag gav upp o åkte hem så hade syrran o jag plockat i ordning lite i lägenheten iaf. Det såg ganska mysigt ut.
 
Ikeabesöket var givande även för mig. Jag köpte en julstjärna till vardagsrummet.
 
På Eko blev det lite hundgodis och fler isolatorer bland annat.
 
Upptäckte att datumet hade hunnit gå ut med råge på den här påsen.
Bäst före augusti 2017. Blev lite sur faktiskt. Men fjanten hade o göra bra länge med en "hov". 
 
Jag hade tänkt ringa läkaren om en tid idag men glömde totalt bort det. Nytt försök imorgon.
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Fy vad jobbigt när panikem kommer då man sitter i bilen....vad ska man göra, liksom?

Jobb med flytt...tur syrran har bra hjälp

Svar: Ja det var inte roligt att känna adrenalinet rusha i kroppen. Man får väl lov att ställa upp för sina syskon.
Kalla mig M

2017-12-02 @ 21:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0