Sjukt vare

Sjukt vare här.
 
I natt slog magsjukan till med kraft.
 
Jag somnade i soffan o vaknade av att jag mådde tjyvens. När jag intd stod ut längre med illamåendet gick jag ut på trappen och där blev jag kvar ett tag. 
 
Ser jag det positiva så ... ptja, jag slapp torka upp efter mig. En hink vatten i rabatten spolade bort sånt som en hund möjligen skulle finna smaskens.
 
För en stund sen var det dags igen. Men då fick jag att dtäda efter mig då jag la mig på toagolvet. Blir alltid svimfärdig o måste lägga mig ner.
 
Jag önskade att jag hade kunnat ringa efter hemtjänst just då. Fy fabian alltså.
 
Nu är jag nerbäddad i soffan igen med två katter som sjuksyrror. Eller ptja. Sällskap iaf. O tvättmaskinen jobbar. Kände för att bara slänga alla kläderna i en sopsäck men då blir jag ju utan kläder. 
 
Nä slumra en stund o hoppas det blir bättre nu.

Kommentarer
Postat av: marianne cargus

Usch...jobbigt att vara sjuk och utan all energi när man har ansvar för djuren..
Hoppas du mår bättre nu

Svar: Ja det är frustrerande att veta att djuren väntar men man har ingen kraft eller ork.
Kalla mig M

2017-05-19 @ 02:13:43
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0