höns igen

Jag for runt och letade efter den tredje gråa hönan innan jag skulle åka iväg idag på fm för jag ville stänga in dem i säkerhet från räven och höken. Men jag fick ge upp och stänga ute henne. 
 
Nu när jag kom hem så hittade jag henne. Bredvid syrran som ligger på ägg sedan i onsdags. Klart hon inte ville vara sämre. Så när som helst kan jag väl förvänta mig att trean hakar på. 
 
Nu är frågan. Egna ägg att ligga på eller dela med syrran?. Det beror sig ju på. Den här ligger på de två fejkäggen och ett eget men det är ju igångsatt senare så jag kan ju inte låta henne behålla bara det OCH få några av syrran för då blir det knas när det kläcks och den ur det här ägget kommer ändå inte att hinna ut.
 
Men med tanke på takten som kycklingarna verkar gå åt så vore det bäst om hon fick egna. I går kväll när jag tittade till dem sista gången så hade en av de två Hedemorakycklingarna drunknat i en vattenhink tyvärr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0