Torsdag

När aptiten är obefintlig men man måste äta för att orka jobba så får man försöka göra det bästa av det.
 
 
Hönökaka med skinka och mimosasallad. Kardemummasnurra till efterrätt.
 
Det positiva är väl att jag idag fick på mig ett par  brallor som jag inte kunnat ha på flera år. Men så är jag ju snart tillbaks vid den vikten jag hade då också. Ångesten har nåt positivt med sig. 
 
Sonen hade tid för teori på bilskolan idag. Han fick köra en bit men vi stanna innan järnvägen o så körde jag resten in till stan. Bad han boka en körlektion också. För att få tipsen av bilskolläraren innan han lär in för många fel av mig. 
Mängdträning är vad som gäller så vi får öva massor nu när jag får semester. 
 
Min kompis som köpte tre små piips av mig hämtade några ägg av mig idag. Sabelpoot som lagt men fader okänd. Endera fortfarande islandstuppen eller hedemora/sabelpootmixen. Hon hade en ruvvillig dvärgkochin och ännu ingen tupp som betäcker. Hoppas hon har tur o får små mixade piips sen då.
 
O typ imorrn eller i helgen så kläcks kanske en handfull vaktlar i hennes kläckare. Iiiihhh så spännande. O hönsäggen hon fick av mig då vid kycklingköpet. 

Kommentarer
Postat av: leila

Ja du. Minns när jag var hemma de där åren. Första tiden, eller första året åt jag inte knappt. Hade hjärnspöken. Minns hur förvånad jag blev då jag helt plötsligt fick se i spegeln att magen var borta. Hade gått ner 20 kg utan att märka det. Ja det är väl positivt med det hela men inte värt det. Bär hellre extra kilon än mår så där igen. kram på dig

2017-06-29 @ 18:52:35
URL: http://leilasfoto.se
Postat av: marianne

Men vilken klen lunch....hur orkar du jobba på den?
Det där måendet....det blir rundgång :( man behöver allsidig kost men orkar inte planera sin mat och då blir det slarv..vilket gör måendet sämre.
Jag hoppas du kommer upp ur avgrunden snart, kan det ha med semestern att göra, denna gång? Det är förstås svårt att veta vad som utlöser det....:(
Kram

Svar: Jag hade med mig frukt också för att kunna fylla på under kvällen. Och en påse bilar som gav mig socker nog att gå runt. Magen krymper ju så hunger känner jag inte när det blir så här. Orsakerna är många till måendet.
Kalla mig M

2017-06-30 @ 09:43:43
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne cargus

En påse bilar...haha...ja man behöver socker när man är i avgrunden...keam

2017-07-01 @ 00:12:37
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0