Lemniskata*

När monstren försöker äta upp logiken, det sunda förnuftet och sinnesnärvaron så är det enda rätta att försöka slå dem bortom vett och sans mellan två stenar i trädgården. 
 
Jag har försökt jobba mig trött med att grepa bort kvickrot och nässlor i det som ska bli något rabattliknande vid stenmuren som byggdes tidigare i våras. Massvis med sten som ligger gömt under jordmassorna och jag har grävt fram så gott jag kunnat. Tyvärr tänker man alldeles förbaskat bra medan man gräver ogräs. Och nu var det ju få tyst på hjärnspökena som var målet. Men man måste koncentrera sig om man ska kunna balansera stenar på varandra. Och när man koncentrerar sig så tänker man mindre hej vilt och mer fokuserat. 
 
Nu är det dags för en dusch innan jag försöker sova. I morgon ska jag träffa sköterskan igen för en stunds samtal om livet och allt som rör sig i min skalle. 
 
Jag känner det lite som att jag fastnat i en loop och jag finner mig göra samma misstag om och om igen utan någon som helst insikt i var jag ska gå in och bryta. Men kanske att prata om det kan få mig hitta nya verktyg och faktiskt hitta ut ur loopen.
 
Lite som att ha fastnat i vinkelvolten.
 
*Lemniskata är namnet på oändlighetssymbolen ∞ (den liggande åttan)
 

Kommentarer
Postat av: Days by Johanna

Så fin första bild. Inte kul när man tänker för mycket :( Hoppas besöket gick bra hos sköterskan

Svar: Tack. Man kan göra lite tricks med instagramfilter. Mja, besöket gick sådär. Men men ...
Kalla mig M

2017-07-12 @ 21:44:06
URL: http://daysbyjohanna.se
Postat av: Anita

Vacker bild ! :D

2017-07-13 @ 16:45:22
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Marianne

Kvickrot behöver man inte grepa upp, det viktiga är att slå drt gröna...utan bladen så dör de

Svar: Det var ojämnt och fullt med annat ogräs också.
Kalla mig M

2017-07-17 @ 00:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0