V.4 fotochallenge

Okej, ljuset hann försvinna lite innan jag kom ut och kom igång med fotandet. Men det blev 142 bilder tagna ändå. De flesta bara skit förstås men det är ju det som är tjusningen med digitalfoto. Man kan slösa och ta mååånga bilder utan att det kostar något. Mer än tid förstås.
 
Den här gynnaren står inte stilla många sekunder. Det fanns HUR mycket som helst som skulle undersökas. Men mellan varven stannar han upp och väntar in mig och kollar av om jag faktiskt tänkt gå den vägen. 
 
Den här snutten skog hänger nog på en skör tråd. Den är väl perfekt mogen för avverkning när som helst skulle jag gissa på. Det gör mig så ledsen för snart finns det ingen gåvänlig skog kvar i mitt grannskap. 
 
En tall som står mitt i granskogen. 
 
En spade som står lutad mot en sten och väntar på bättre tider. Väntar på våren och nya grävuppdrag.
 
Jag städar aldrig mina rabatter på hösten. Nej jag låter alla växter stå över vintern och sprida sina frön och bli mat och skydd för små djur. Och så kan man fota fina motljusbilder med dem i förgrunden medan man väntar på bättre tider. Här är det ett kungsljus som står och sprider sina millioners trillioners frön för vinden medan vi alla väntar på våren. 
 
Temat för alla bilderna är såklart STÅ (stand). 
 
Medan jag gick runt och letade motiv till temat så ploppade såklart en melodi på temat upp också.
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Kommentarer
Postat av: ToveOlberg

Fina stå motiv. Den sista bilden är jättefin, verkligen en wow bild!

Svar: Tack :) lite för mörk kanske men gillar att ta motljusbilder när himlen är vacker i bakgrunden.
Kalla mig M

2017-01-26 @ 17:43:39
Postat av: Anki

Precis så är det ... man kan slösa med hur många bilder som helst :) fin bild med hunden som står och väntar på dig!
Jag städar inte heller rabatterna på hösten ... och precis som du gillar jag motljusfoto :)

Svar: Tack :)
Kalla mig M

Postat av: Anki

Jag igen ... så konstig adressen blev - början med http:// ska ju inte vara med!

2017-01-26 @ 19:24:23
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: Gemsofmylife

Vilka underbara bilder och tolkningar av ordet STÅ :)
Perfekta !
Jag fastnade för tallen mitt i granskogen vilket perspektiv !
Tack för att du är med
Stor Kram
Sanna

Svar: Tack <3 ja jag ställde mig vid tallen som stack ut lite redan på marknivå och kramades lite halft sådär med den. Man ska krama träd. Det är ett sätt att jorda sig. Tack för att jag får vara med. :)
Kalla mig M

2017-01-26 @ 20:35:35
Postat av: KajsaLisa

Verkligen vinterdvala över dina bilder. Skogsbacken gillade jag mest.

2017-01-26 @ 22:15:15
URL: http://kajsalisa.com
Postat av: Anne-Mari

Flotte tolkninger av tema.
Bilda er fine på kvar sin måte.
Og musikken er kjempefin.

Fin kveld frå Anne-Mari

Svar: Tack <3
Kalla mig M

2017-01-26 @ 22:41:48
URL: http://amosinblogg.blogspot.com
Postat av: cissi

Snygga bilder och bra låt!
Ha en fin helg!

2017-01-27 @ 06:46:49
URL: http://ceciliasdag.blogspot.se
Postat av: Karin

Härliga natur bilder! Fin gammelskog!
Jag städar inte heller mina rabatter på hösten. Nu sticker vintergäck upp bland löven!
Kram Karin
PS Njutbar musik!

Svar: Gammelskogen har redan naggats i kanten trots att den var bara typ en kvadratkilometer till att börja med. Jag är livrädd att någon ska se pengar i träden och kapa ner allt o förstöra med skogsmaskiner som river upp sår och diken. Jag planterade vintergäck men såg den bara första våren efter. Får vänta på scillan som trivs bättre men som är mkt senare.
Kalla mig M

2017-01-27 @ 09:25:19
Postat av: Carita%20Liljendahl

Vilka fina tolkningar! Gillar stammarna och hunden.
Hisnande perspektiv också.
Och en spade som "vilar i arbetet" är inte illa heller.

Svar: Tack
Kalla mig M

2017-01-27 @ 14:05:26
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0