Vatten

Vatten på två sätt. Snön som föll från himlen och landade i vattnet från dammen som här på bilden rinner ner vidare i ån.
 
Bilden togs i måndags på min och kollohundens promenad. Men sen hände en massa annat. På tisdagen blev han dålig och vi fick ta en sväng förbi djursjukhuset. Där fick han bland annat lite dropp som också är en form av vatten (fast med en massa nyttigheter i också).
 
Sala, de vita broarnas stad. På den här platsen har det legat en kvarn en gång i tiden. 
 
 
 
 
 
 
Och såklart poppade en låt upp i huvudet den här gången också.

Kommentarer
Postat av: Maria

Din tredje bild är underbar med istapparna och vattnet som forsar fram. Tack för att du delar med dig o tack för titten. Ha det så gott!

Svar: Tack :)
Kalla mig M

2017-02-11 @ 22:11:11
URL: http://dammsamlare.blogg.se
Postat av: ToveOlberg

Fin text till fina vattenbilder, hoppas hunden mår bra nu! Robbans vattenlåt var det länge sedan jag hörde, den är härlig precis som Robban själv :-)
Ha en fin söndag!

2017-02-12 @ 09:44:42
Postat av: Eva Trillian

Fina bilder :) och tack för Robbans låt - den var det länge sedan jag hörde!

2017-02-12 @ 11:21:40
URL: http://provtyckningar.blogspot.se/
Postat av: Sara Pepparkaka

Det ser ut som en skön promenad!

Postat av: Gärdsmygen

Här fick du verkligen ihop temat. Men stackars hunden. Mår han bättre?

Svar: Han är pigg igen. Jag har precis lagt upp ett inlägg med några bilder från idag. Där kan du se honom i flygande språng.
Kalla mig M

2017-02-12 @ 19:08:48
URL: http://litenfagel.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0