sol i hjärta sol i sinne

Jag tog lååång sovmorgon idag.
Solsken idag. Kaffe och smörgås till sen frukost. Sen åkte jag till stan för det pågick vintermarknad. Det blev det gamla vanliga som man brukar köpa. En påse cocosbollar. Och så köpte jag rökt sidfläsk och tre påsar löste (jag som dricker såå galet mkt te - eller inte) och några små plåtskyltar med lite "roliga" texter. 
 
Förvisso fel ras på hunden på nedersta bilden men den fick ändå hamna på kollohundens bur som står i hallen. För han är söt och har galet vassa tänder.
 
I vaktelburen är det en rasande arg liten dam som bråkar högljutt med sin partner. Hon har visst blitt lite sur. Jag hoppas att det är något i äggen och att de inte legat för länge och blivit för gamla. Jag har inte orkat plocka äggen ordentligt. Liite med baktanken att kanske hon skulle kunna bli lite ruvsugen. Japanska vaktlar är inte så duktiga på att ruva. De har inte alltid instinkten kvar men man hör ibland talas om det så jag har närt en liten förhoppning. Nu verkar hon alltså ha surat till iallafall. 
Platt som en pannkaka och arg som ett bi. Hoppas hoppas hoppas nurå. Har jag tur så har jag smått i buren lagom till min födelsedag. Eller ja, veckan innan. 
 
Nu ska jag montera i hop den sista utav Billybokhyllorna som ska stå i övre hallen. Där jag ska göra min lilla myshörna/bibliotekshörna. Ja, det blev ståendes efter sist jag bloggade om det. Men nu så, gör jag ett ryck igen. Ska hämta sonalyckan i V-ås senare i kväll där han varit på LAN sen igår så en liten bokhylla är väl lagom att plocka med. 
Som vanligt har jag experthjälp.
 

Kommentarer
Postat av: marianne cargus

Hoppas det går vägen med vakteläggen...att hon ligger kvar, annars kanske du har någon stor höna som.lägger sej snart?!

Katter brukar alltid vara så hjälpsamma

Svar: Hon verkar envis och ligger platt. Hon väser argt så fort den stackars tuppen rör sig. Nu är jag mest rädd att äggen ska vara för gamla. Att de legat för länge innan hon la sig. Men men.
Kalla mig M

2017-02-28 @ 22:10:59
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0