roadtrip

Efter besöket vid källorna tog vi en sväng förbi Huddunge också. Farfars far och mor ligger begravda där.
I raden bakom deras grav står den här raden av vita kors. Det är inte utan att jag undrar hur historien bakom dem går.
 
Men först tog vi en sightseeing för att leta reda på huset där farfar är född och uppvuxen. Mitt minne räckte nästan ända fram. Vi fick se lite mer än vad vi hade tänkt oss för jag mindes inte vilken av alla vägar som ledde sista biten. Men nu vet jag.
 
Och hade vi hittat rätt på en gång så hade vi inte hittat den här donnan.
 
 

Kommentarer
Postat av: marianne cargus

Ja vilka står de vita kursen för?
Vilken underbar träskulptur....kan det vara en motorsågsfigur?

Svar: Alldeles säkert sågad med motorsåg. Det finns ett hägn i närheten där de tränar hund på gris o troligen har jaktlaget grillkvällar där. O kanske styckar det skjutna. Fanns massa trofeer på en husvägg. Vad gäller korsen ska jag nog försöka forska lite i det.
Kalla mig M

2017-02-24 @ 21:15:04
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0