djur x4

Jag gick ut och blev på aningens bättre humör. 
 
Jag passade på att snickra ihop en bolåda åt Bunny.
Ja det är inte det snyggaste jag snickrat. Men inte det värsta heller. Huvudsaken är att den är funktionell. Jag tog vad jag hade hemma helt enkelt. Och att brädorna är av olika längd beror på att jag fått en hög med ändsnuttar av brorsan att elda med och nu fick några sådana bli väggar och tak till lådan.
 
Siri satt och mös i solen.
 
Och kollohunden ville bara leka.
 
Jag tog ut Mjupp-Mjupp i solen för att ta ett par bilder av henne. Sen fick hon självklart gå raka vägen in igen. Allt pga fågelinfluensan.
Min svartkammade och ulliga Hedemorahöna. Hon kan knappt flyga alls eftersom hennes fjädrar är så spretiga. Jag tror att hon skulle vara rasande grann om hon hade haft ofrissiga fjädrar. Hon är fin nu också såklart. Se bara på de blåa kindplåtarna.
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Kodjo ser bättre ut på nosen!

Svar: Ja han ser bättre ut men har fortfarande tics med att slicka här o var. Det tar väl sin tid.
Kalla mig M

2017-02-17 @ 23:12:54
Postat av: Marianne

Det var ju så underbart väder ett par dagar, Siri ser ut att njuta.
Fin höna :) det kläcktes en med liknande fjädrar här för några år sen, blandras, den dog innan den var ett år, då trodde jag att det var något fel på fjädrarna, men nu har jag ju lärt mej att de kan se ur så :)

2017-02-18 @ 00:05:04
URL: http://rebissen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0