Det går bra nu (inte)

Igår kräktes kollohunden och jag lät han gå ut en stund. När han kom in var han uppenbart dålig. Han skakade i kroppen och hade skum i mungipan. Jag ringde veterinär och blev rekommenderad att åka till klinik där de kan hålla bättre koll. Så vi åkte.
 
Han blev inlagd över natten och jag våldgästade dotra över natten.
 
Idag ska han hämtas men en överraskning väntade på bilrutan.
Jahapp. Datumparkering och jag valde fel sida - såklart. 50/50 chans liksom.
 
Pengar jag kunnat göra något roligare för. Men shit happens.
Väntar in tiden för avhämtning av hund på Max med en kaffe och hallonpaj.
Dotra hade inget kaffe eftersom hon inte dricker sånt. O strax vid 13-tiden blev jag utkastad för hon skulle till skolan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Ingen bra dag igen :( p-avgift är ju sån himla onödig utgift vad sur man blir på sej själv.
Men vad är det med hunden? Hoppas det inte är något allvarligt, men skum i munnen...:( det ger mej dåliga vibbar

Svar: Trolig förgiftning av något han ätit. Sonen sa idag att han hade städat sitt rum o ställt en påse utanför sig som var uppriven. Idag är han tillbaka i gängorna igen. Men dyrt blev det. Och så onödigt. Men han är ju en sån där skrothund som ska rota i ALLT.
Kalla mig M

2017-02-08 @ 20:17:21
Postat av: Marianne

Men o så skönt....

Svar: Vissa människor runt omkring försöker få det till att han haft en vanlig magsjuka för att typ "alla" hundar i grannskapet mått dåligt. Men kollohunden har inte bajsat på sig eller diarreat och gammelhunden har inte reagerat alls med kräkningar eller diarre. Gissar att leverprover på en magsjuk hund inte går upp heller.
Kalla mig M

2017-02-11 @ 23:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0