Barfota utan strumpor och skor

Vaknade lite på snedden i morse. Trött och taggarna nånstans halvvägs ut redan när jag klev ur sängen. 
 
Första jobbet innebar dusch av "obstinat tant". Haha, ja hon är lite sån att hon vill få känna att hon har kontrollen och känner hon inte det så sätter hon sig lite på tvären. Iallafall blev inte bara tantalonan duschad utan ungefär hela badrummet blev blött inklusive mina strumpor och nederdelen av mina byxben. 
 
Jag kan lova att när jag redan är på tvären så är blöta kalla fötter inte något som gör mig gladare direkt. 
 
Resten av dagen gick jag barfota eftersom jag inte hade några extrastrumpor med mig. Tack och lov att det var varmt i skorna trots att jag var barfota. Tack och lov också att det är ingådda skor som inte ger mig skoskav bara för att jag råkar vara barfota. Och sist men inte minst, tack och lov att jag hade en bil att förflytta mig mellan ställena med. 
 
Planeringen var verkligen "tajmad in i minsta detalj" med jobb som var flyttade från sina normala tidsfönster till upp till en timme tidigare, allt för att kunna knöka in "ett jobb till" innan lunch.
 
Min stackars utbrända hjärna fixar inte riktigt såna förutsättningar. Det blir konflikt i skallen när jag ser att jag ska vara på ett ställe innan brukaren vill ha som tidigast. Och när jag frågade om de fått meddelande i förväg att jag skulle vara så tidig som jag var så hade de inte hört något om det. DET ogillas skarpt i och med att vi har en tidsgaranti där vi ska ringa och meddela om vi blir en kvart före eller efter planerad tid. MEN det blir ju så fel när samordnaren/planeraren inte förberett på att besöket planerats in tidigare och så ringer jag och säger att jag är 20 minuter sen fast enligt ordinarie besöksschema är jag fortfarande en halvtimme tidig. 
 
Nåja, jag lägger ner det där för nu. Jag är ledig i helgen och dagen löste sig. Jag överlevde. Brukarna överlevde. Jag tror att allt blev gjort av det jag kunde göra. Ja för jag kan inte hänga tvätt innan den snurrat klart i tvättmaskinen. 
 
När jag kom hem så kollapsade jag nån timme och sov som om jag vore klubbad tills sonalyckan ringde och frågade om jag var hemma och kunde hämta vid bussen. 
 
Nu har jag varvat ner och tagit kväller med kaffe, en skål glass med smak av pecannöt/kola och så tog jag en liten provsmakning av honungsrommen jag köpte på Teneriffa. I ett av mina favoritglas. 
 
 
I går var jag in på återvinningsvaruhuset och letade efter speciella glas. Jag hittade ett men köpte det inte. Jag ångrar mig faktiskt lite.
Jag får åka förbi och kolla typ imorrn om det finns kvar och isåfall köpa det då. Hahaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0