Söndag

Gårdagen tillbringades mestadels i soffan. Slog på en Disneyfilm och somnade innan den var slut. HaHAA 
 
Åkte till bror och svägerska på kvällen för lite kaffe. 
 
Idag har jag försökt könssortera kycklingar. Det gick sådär kan jag säga. Så olika storlek o fason på dem eftersom hela högen mer eller mindre är bastarder. 
Det är dessutom alltid lättare att säga vilka som till 100 % är tuppar än tvärtom. 
 
Den vita längst fram har garanterat sussex i sig och är tupp. Men renrasig är svårare att veta. Ser så smutsvit ut så misstänker islandstuppen med samma teckning som far. 
 
En stor gigantisk kyckling är helt vilttecknad men såklart en tupp till 99 % säkerhet. 
O för att ingen ska få några idiotiska idéer för sig så satt de självklart bara instängda i buren medan jag samlade ihop dem och gick igenom dem en och en. 
 
Just nu verkar blogg.se ha problem med kommentarsfunktionen. Iaf från mobil. Jag kan inte kommentera hos de jag brukar men jag har inte glömt er. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Är det av någon särskild anledning du vill könsbestämma de nu?
Tror också den viltfärgade är tupp, de brukar alltid vara de finaste...hihi

Svar: Nej ingen annan anledning än att jag ville förbereda mig mentalt och veta typ andelen hönor. Vet ju att det oftast är mer tuppar än hönor men ... ja många av de finaste är redan nu så rodnade om kam o slör att det inte är en tvekan om vad DE är.
Kalla mig M

2017-12-11 @ 14:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0