Tisdag

Jobbade ett kvällspass igår men det gick bra fastän det gått en månad sen jag jobbade sist. Nu har jag 4 lediga dagar på schemat innan nästa pass på lördag morgon. Mjukstart deluxe.
 
Jag lekte med kameran häromdagen. Jag letade fram fjärrkontrollen men tyvärr funkade den inte. Jag får försöka fixa en ny kanske. Men eftersom jag hade en vision i mitt huvud på bilder jag ville ta så fick jag försöka med 10 sekunders fördröjning. Stressigare att hinna fixa till allt. Men men, jag fick nästan till det som jag hade tänkt. Man kan förvisso ha en hel massa att tycka om skärpa, ljus och kontraster i bilden men skit samma. 
 
Mina kollegor har hörsammat min efterlysning av äggkartonger iaf så ovanför mitt skåp tronade en trave äggflak och kartonger. De går åt kan jag säga. Även om hönsen just nu verkar endera ha gått i äggstrejk eller hittat den perfekta platsen för att gömma ägg. Sabelpooten som la sig på en hylla i våras hann inte mer än lämna sin kyckling som nu är stor och lägga sig på en ny hög. 16 stycken hade hon fick jag se när jag räknade idag. Jag hittade henne i en kartong på höloftet i söndags. Rackarns hönapöna. Jag måste lysa dem o se om tuppen fått komma till. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Så kul att ta kort på sig själv.. Jag brukar också ta på fördröjning med telefonen, men nu har dottern fått in snitsen med at ta kort så ibland får hon vara min fotograf ;)

Så kul med egna ägg sådär. Hade jag bott i hus hade jag också velat ha höns. Ägg blir dyrt att köpa heeeeela tiden då det går åt ett par stycken (läs skitmånga) i veckan i min lilla familj!

Svar: Jag gillar egentligen inte alls att ta kort på mig själv men jag försöker lära mig. Jag vet inte om det blir så mkt billigare att producera egna ägg egentligen men helt klart är det en helt annan känsla med egna ägg som man vet kommer från glada hönor.
Kalla mig M

2017-08-01 @ 17:42:32
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: leila

Tyckte fotot blev jättebra men lite ledsamt. Jag ska också träna på att ta Selfies, så svårt att få tag i någon som vill posera :)

Svar: Känslan var lite sån i kroppen just då. Finns fler crappy bilder från det tillfället i kilroybloggen
Kalla mig M

2017-08-01 @ 18:38:25
URL: http://leilasfoto.se
Postat av: leila

Jag igen :) Det viktigaste i ett foto är inte skärpa, kontrast mm utan det är motivet :) Bra jobbat :)

Svar: Visdt har du en fjärrkontroll? Om jag kan få kolla ifall det är kameran eller kontrollen som knasar.
Kalla mig M

2017-08-01 @ 18:39:25
URL: http://leilasfoto.se
Postat av: Annika

Tack för kommentaren. Det är otroligt hur en del häver hur sig vid fel tidpunkter. Fin bild på dig.

Svar: Tack
Kalla mig M

2017-08-01 @ 20:46:40
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0