Söndag

Usch så totalt energilös jag har känt mig idag. Ett tag hade jag konstiga kryllningar i hela kroppen men orkade inte ta tag i det och göra något adrenalinrushande heller för att få utlopp för det hela. 
 
Men nu på kvällskvisten tog jag iaf med mig kameran ut i trädgården en stund. Fotade lite i motljus och några av gårdens djur.
Det är rätt kul att se att de två dvärgkochinerna har aklimatiserat sig så bra i flocken. De terroriserade tuppen på sitt förra ställe så stackarn inte vågade gå på golvet om de var i närheten. Men här finns så  många tuppar att de nog gett upp att försöka sätta alla på plats. På bilden ovanför är det en Islandstupp.
Min fina Hedelpoot. Haha ja jag kom på idag att Hedemora/Sabelpoot såklart måste bli på det viset. 
I våras strödde jag ut blandfröer som skulle ge sommarblommor. Här blommar Jungfrun i det gröna. 
Och en rosa klint. 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Men åh vilka ståtliga varelser du har!!

2017-08-14 @ 08:47:22
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: marianne

Har du en isladstupp med så stor kam?? Han ser rätt stor ut också, men det kanske är en synvilla. Din Hedelpoot är skitsnygg, hur många tuppar har du? När jag hade unga samt de två nysande hade jag 12 stycken, fy sjutton vilket liv det var, alla triggade varandra att gala, det var nog inte tyst många minuter emellan varje kukelikuuuu, nu har jag bara fyra och det är betydligt tystare.

Svar: Räknade ut att de är minst 11 tuppar i varierande ålder. Det går ju inte då det är max 16 hönor. Om den svarta med brun krage är höna. Dags att börja sålla. Usch så trist då de är vackra och trevliga hela högen.
Kalla mig M

2017-08-16 @ 21:36:58
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: marianne cargus

Det är alltid svårt att välja, men jag brukar försöka bestämma relativt tidigt vilka som ska bort, det känns inte lika svårt att de försvinner då

Svar: Hade varit enklare om de varit snarlika men alla är ju så olika också.
Kalla mig M

2017-08-21 @ 22:06:30
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0