irriterad

Ja jag ville lyssna på musik. Försöka få lite energi och kraft och få lite gjort här hemma. Men jag kör musiken genom tv:n och sen ut i högtalarsystemet och nu vill inte tv:n samarbeta med mig och tappar internet hela tiden. Morr och mutter.
 
Det är väl internet i sig självt som är mer saktfärdigt än en lus på en tjärad sticka ikväll. Yay så underbart med trådlöst 4G mitt ute i ingenstans när vinden blåser åt fel håll och månen går i moln. HahAA, ja va sjutton, ibland känns det typ så. 
 
Surt så en citron skulle bli avundsjuk.
 
Det var ju just grejen att dra på ljudet så pass att det bara dånar i hela huset. Men men... vad är väl en bal på slottet liksom.  Nä precis. Tråkig och ... och .... alldeles underbar. Pfff
 
Ikväll hade kattan varit riktigt kvick och fångat en fladdermus. Som hon såklart tog in till sina små. 
Ja jag har inte sagt så mkt om dem. För jag mådde sämre än kattskit just då när de föddes men Siri fick två fina flickor den 1 juli. 
 
De är alltså nästan 6 veckor gamla nu och börjar vara lite överallt även om leken fortfarande går lite i slowmotion. Brås de bara det allra minsta lilla på sin mor så vet jag att jag kan förvänta mig katter i gardinerna och en eller annan fönsterlampa i kras framöver. De har redan hunnit välta ner ett par tre blomkrukor ur fönstret ner på kökssoffan. 
 
Men på den positiva sidan så är det helg nu. Och jag är ledig. Woop woop. 
 
Jag hade tyckt att det var ännu mer woop woop om jag fått med mig nån till Ingbofestivalen imorgonkväll. Generalerna (ett lokalt band) spelar och de har normalt sett slutat spela ihop som ett band. Av olika anledningar.
Den här bara älskar jag. Älskar texten. 

Kommentarer
Postat av: Stina

Om jag hade orkat så hade jag gärna följt! Dessvärre är kroniskt trött just nu och kan inte lova bort mig själv för kanske vill jag gå o lägga mig redan kl 17 imorgon...

Svar: Åh så synd för det hade ju varit riktigt kul annars. Men jag vet hur det är när tröttheten förlamar en så infernaliskt att man knappt orkar andas
Kalla mig M

2017-08-12 @ 00:29:06
Postat av: Marie

Minns när jag träffade barnens pappa. Han bodde också på landet och jag hatade att vara där på hösten för inget internet funkade. Jag som kom från "stan" var ju van vid snabbt internet ;)

Så söta små hårbollar. Vill också ha katt att gosa med men tyvärr finns ju dotterns allergi som sätter stopp.

Hoppas du får en trevlig kväll!!

Svar: De har ju klippt koppartråden så trådlöst är vad som gäller dessutom. För som de sa; det luftburna mobilnätet är så utbyggd att ingen behöver bli drabbad. Ehe, jo här ute. Alla som kommer hit kan intyga. En kvinna boendes i samma håla beklagade sig att jag var så svår att nå. Hon köpte ej min förklaring förrän hon stod här på gårdsplanen o försökte nå sin dotter. Haha
Kalla mig M

2017-08-12 @ 09:13:34
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: marianne

Vi har också krångel med nätet ibland, på gården alltså. När det är regn-rusk funkar inte TVn.
Synd på fladdermusen, de är så häftiga tycker jag, och så äter de mygg å knott...hihi min förra katt var en grym jägare och tog de också. Så himla söta små kissar <3

2017-08-16 @ 21:45:43
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0