festivalfredag

Gårdagen spenderades i Falun. Eller ja, kvällningen och  natten spenderades där. 
 
När min kompis Sara hade slutat jobbet och fixat sig lite så åkte vi mot Falun. Jag var seg efter torsdagen så mina planer att fixa i ordning allt och vara ute i god tid kom av sig som vanligt men vi tajmade nog ungefär samtidigt ändå. 
 
När vi installerat oss i dotras lilla studentlägenhet åkte vi mot en japansk restaurang för lite mat innan det sen var festivaldags. 
 
Sushi blev det. Jag bjöd dotra eftersom hon är en fattig student och än mer fattig såhär på sommaren. 
Jag bad att få en portion utan räkor och istället få lax på den/de bitarna. Mest för att jag inte är så förtjust i de där jätteräkorna. 
 
Man blev precis lagom mätt i magen och förvisso dyrare men ändå bättre alternativ än en hamburgare kan jag tycka. 
 
Sen fick vi skjuts av dotra till Lugnets idrottsområde där festivalen höll hus. 
 
Vi kom dit lagom för att få se Udo Dirkschneider. De grabbarna kunde hålla igång. 
Jag ber om ursäkt för lite suddiga mobilbilder men jag orkade verkligen inte släpa runt på min Nikon och behöva vara rädd om den i trängseln. För det är vårat motto när Sara och jag är ute. Vi ska stå så långt fram vi bara kan. 
 
Sen när de spelat klart var det scenbyte för de som ville se nästa band spela. Vi ville såklart få bästa platserna framför scenen när Hammerfall skulle spela på den scenen Udo nyss stått på så vi stod kvar och bara helt enkelt klev två steg framåt när de framför oss gick iväg. 
De hade en liten specialare att bjuda på. De hade bjudit in några "folkisar" som de kallade dem. Två stycken som spelade nyckelharpa varav den ena var trefaldig världsmästare i just nyckelharpa och den andra var enfaldig världsmästare. En kille på fiol och en på akustisk gitarr. Sen spelade de med i ett helt gäng låtar efter halvtidsvilan där alla bandmedlemmarna gick åt sidan och fyllde på vätskedepåerna. 
Som final bjöd de på Hearts On Fire såklart. 
 
Sen var vi kissnödiga kan jag säga efter att ha stått och frusit i en och en halv timme medan vi väntade på att de skulle börja och sen spelade de i nästan två timmar. Men vad gör man inte för att få en bra plats? Nä just det. 
 
Sista band att spela för kvällen hette Narnia men de imponerade inte så värst på oss, utan vi ringde och sa att du kan hämta oss till dotra. 
 
Det blev sovmorgon idag. Så det blev rejält sen frukost. Ja först var vi tvungna att gå och köpa frullen för E hade rätt tomt i kylen. Så nu har hon påfyllt med mjölk, juice, bröd, pålägg och lite lördagsgodis. Bregott var väl typ det enda frukostliknande som fanns däri. Haha. Hon hade nån fruktsoppa iofs som också passar till frulle men ...
 
Nu är jag hemma igen och resten av dagen kommer nog att gå åt till att bara vara. Sonen fixade käk så behöver inte tänka på det heller. 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Sushin ser verkligen supergod ut!

Svar: Det var den också. Supergod.
Kalla mig M

2017-08-19 @ 16:35:23
URL: http://malingisela.blogg.se/
Postat av: Bea

Verkar varit en trevlig kväll 😊 Hmm, blev bara lite sugen på sushi nu... 😜

Svar: Jo vi hade en trevlig kväll men det har vi alltid när vi väl får tummen ur och gör något ihop. Och ja, sushi är såååå gott. Jag skulle nog kunna äta det varje dag för resten av mitt liv. Det finns ju lite att variera med så man slipper tröttna också.
Kalla mig M

2017-08-19 @ 18:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0