Vad göra med en ledig söndag och solsken?

Jag satte igång att grepa igenom mitt blivande potatisland igår efter att jag hade haft besök. Idag har jag ont i foten. Inte den fot jag trampat på grepen med men den andra. Gör ont i varje steg när jag lägger tyngd på. Känns som om benen inte sitter ihop riktigt med varandra utan har lossnat lite i fogarna eller hur jag ska förklara. 
 
Jag tänkte försöka fortsätta med det projektet idag. 
 
Jag ska odla potatis i halm men exet fick skala av grässvål från en plats där jag redan hade ett litet land så det blev större. Lägger jag sen halmen uppepå jorden så får maskarna jobba med att bryta ner halmen till finfin mull och under tiden kväver halmen en del av ogräset. Nog för att halm ger ogräs också. Det kommer troligtvis växa en hel massa havre i potatislandet som sen hönsen kommer att roa sig med. 
 
Jag vaknade med totalt igenmurade ögon. En hel massa grums att peta bort innan jag kunde se nåt. Jag har insett att jag nog måste äta allergitabletter den här tiden på året. Jag har tagit nån när jag kommit ihåg och det har varit mindre tröttsamt, mindre grums och  mindre näsgojs också. Så ptja, jag är väl pollenkänslig då. Fyi så köpte jag allergitabletterna åt E när hon hade fått nässelutslag för nåt år sen men hon tog typ en. 
 
Huvudvärk också. Men kaffe och smörgås kanske motar bort den. Eller så tar jag lite hjälp av min vän Alvedon 665 mg.
 
Med snapchat kan man lägga på ett filter och låtsas vara nåt man inte är. Cool till exempel ;)

Kommentarer
Postat av: Eva Trillian

Vårallergier är inte att leka med - lite medicin kan nog göra susen!
Hoppas foten skötte sig idag så du kunde fortsätta jobba i trädgården utan problem :)
Snapchat kanske visar oss sidor av oss vi inte är vana vid bara ;) Klart du är cool! :)
Sv: Tack för din utförliga kommentar hos mig angående min irritation om en del beteenden på Fejjan! DU får m ig att känna mig mindre ensam i mina funderingar - och jag håller med om att tanken på dålig självkänsla är nära.
Facebook kommer nog alltid skapa känslor hos folk. För. Emot. Det blir vad man gör det. Till del. Allt rår man ju inte på. Lite som livet faktiskt!
Önskar dig en fin söndagskväll och en bra start på den sprillans nya veckan!

Svar: Foten skärpte till sig och jag har fixat ganska mkt där ute i solskenet. Utförliga kommentarer är mitt mellannamn eller nåt sånt. Något alla kvinnor på min mors sida av släkten är begåvade med 😂
Kalla mig M

2017-04-23 @ 18:59:51
URL: http://provtyckningar.blogspot.se/
Postat av: Marianne

Du kanske behöver anpassade inlägg i skorna? Foten sjunker ner med tiden och då kan det göra så där ont ibland....likaså av hallux valgus..kolla!
Vad du är flitig som planerar potatisland, vi äter sällan plotatis, men brukar slänga ner några i gödselstacken det blir finfina knölar där :) men jag antar du tar halm som hästarna använt i boxarna?
Jag har ingen koll på snapchat...

Svar: 2 stl för stora stövlar misstänker jag är boven men de är lättviktsstövlar o lätta att hoppa i. Nja, jag har en rulle gammal halm som ska bli täckmaterial. Potatis får lätt skorv av för mkt näring. Har odlat i hästskit också men blir skorvig då
Kalla mig M

2017-04-24 @ 08:31:38
Postat av: marianne

Aha...det var ju synd, min potatis har blivit jättefin
i gödselhögen...
du får skaffa lätt iktsstövlar i rätt storlek...hihi
Jag brukar också gå i förstora stövlar ibland....

Svar: De här stövlarna fixade exet hem och han tänkte på vår dotter som drar 42 i skor. De är ju inte så stora att man asar sig fram men som sagt, man får inte rätt stöd för fötterna. Men att gå hemma i skiten duger de till. De var inte billiga vill jag minnas. Nåt bra märke tydligen.
Kalla mig M

2017-04-26 @ 08:52:22
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0