Tisdag och utedag

Svägerskan kom över och vi började röja lite i trädgården och framför huset. 
 
Bland annat hade det samlats en hel massa bråte precis vid ytterdörren som nu fick åka till återbruket i svarta sopsäckar. 
 
Istället ställde jag dit en av trädgårdssofforna som jag fick till skänks förra sommaren. Passade perfekt.
Vårfint i zinkbaljan på trappen också.
 
Gräsmattan såg genast 3 nyanser grönare ut när löven räfsades bort.
 
En härlig dag där vi varvade utesysslor med innefika eftersom vindarna var snåla. Vi hann med både semla och glass till kaffet och som sen lunch gjorde vi skagenrörarullar. Dvs tunnbröd med skagenröra på. 
 
Nu är jag så trött att ögonen går i kors. Natta djur och sen mig själv. Arbetsdag imorgon.

Kommentarer
Postat av: Marie

Så härligt att påta i trädgården sådär..
Soffan var riktigt snygg den också! Nu får vi hoppas på lite varmare väder så man kan njuta av att vara ute också!

Svar: Ja idag är det ju inte så mysigt ute. 5 grader och ingen sol.
Kalla mig M

2017-04-12 @ 13:06:52
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: marianne

Snygg soffa!
Det är mysigt att pyssla i trädgården men mindre mysigt med kalla vindar...
Här låter vi hönsen fixa gräsmattan...de krafsar och sprätter runt, dina brukar väl också gå fritt...eller minns jag fel?

Svar: Jo det brukar de men än har de inte hittat tillbaka upp på gården riktigt och lite lär bort ändå.
Kalla mig M

2017-04-16 @ 10:31:18
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0