Händelserik helg

Den här helgen har burit med sig både sorg och glädje. Precis så som den allra första påsken var antar jag. Det har varit en massa tankar och en massa känslor. Jag har både jobbat och fått lite ledig tid. Min utmattning har gjort sig påmind och jag har slocknat som en klubbad oxe om kvällarna. 
 
Det var den här helgen som grånos fick vandra över regnbågsbron till alla de älskade familjemedlemmar som redan vandrat över. 
Exet kom över med en traktorgrävare och hjälpte mig fixa i trädgården lite. Vi fick städat undan en hel del bråte och den sen länge planerade stenmuren blev till slut fixad.
Dotra kom hem en snabbis och lämnade av sin bil till sin far för service och besiktning och sen skjutsade vi hem henne igen dagen efter.
(dotras dörr på studentboendet)
Inte helt smart att först jobba 5 timmar och sen åka till en kompis och hjälpa husvakten flytta kycklingar från kläckare till bur, sen äta påsklunch hos exsvärföräldrar med barn och ex, sen jobba i trädgården med stenmuren innan vi åkte t o r till Falun. Jag var dödstrött på söndagen när det var dags att jobba igen.
 
Jag fick en ytlig blodpropp i foten när vi höll på med muren. Plötsligt bara stack det till och kliade och värkte. 
Syns dåligt men man ser lite grann att ena blodådern är svullen och mörkare blå liksom. Sen kom blåmärket. Jag har googlat och det ska tydligen inte vara nåt farligt med ytliga proppar. Man kan även se ett gammalt ärr jag har från en brännskada jag fick när jag ramlade med brorsans moppe och fick foten rakt mot avgasröret. 
(sorry om nån råkar vara känslig för fötter eller tydliga blodådror)
 
Jag slängde ihop en banoffeepie med banan och jordgubbar till kvällsfikat när E var hemma men hon gillar ju varken bananer eller ville ha kolasås och jordgubbar blandat så jag och unge herr J fick desto mer. 
 
Igårkväll när jag nattade hönsen så hörde jag små pip ifrån ruvhönans vrå och till min stora glädje så var den första kycklingen ute. Jag kollade bara lite snabbt. I dag har jag sett skalrester från minst 4 kläckta ägg. Hon fick 9 ägg under sig men jag vill inte störa onödigt mycket så vet inte än exakt hur många som kläckts. 
 
Idag fick jag även besök av svägerskan med ungar och de passade såklart på att njuta av alla djuren på gården. Vi räknade ut att jag har 38 djur plus ett okänt antal kycklingar just nu då. (1 hund, 3 katter, 3 ponnysar, 13 kaniner ovs ...)
(bilderna är snodda från svägerskans fb)
 
Nu har klockan precis slagit över till nytt datum och jag tänker sova för jag är trött. Ledig i morgon också men påsklovet är över och sonen vill alldeles säkert ha skjuts till bussen misstänker jag. Som sovsällskap har jag tre katter utspridda omkring mig. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Men åh va underbart med en massa husdjur sådär! Och så söta kycklingar! Önskar jag kunde ge mina barn husdjur, men mellanflickan är allergisk och har astma. Är själv uppväxt med katt i hemmet och det ger så mycket kärleks för ett barn.

Svar: Ja det är underbart. Jag gissar att jag tar igen för alla djur jag ville ha som barn men inte fick. Fast nu ljög jag ju lite. Vi hade under omgångar både undulater, hamster, kanin och katt. Men de var ju hela familjens och katten kom när jag gick på gymnasiet o var flygfärdig. Har alltid velat ha massa djur omkring mig och velat på precis såhär.
Kalla mig M

2017-04-18 @ 14:08:08
URL: http://mamafeelings.blogg.se
Postat av: marianne

Det är jobbigt när den dagen kommer och man måste skiljas :(

2017-04-19 @ 10:14:16
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0