Baby baby - en smällkaramell av fluff

Den här bilden blev så fin tycker jag. Jag undrar verkligen vad som rör sig i det lilla huvudet. Hen ser verkligen så eftertänksam ut. Och jag älskar färgen på den. Som en karamell - gräddkola. 
Och precis färgmatchad med sin biologiska mamma. Fast det vet hon inte om eftersom hon inte ruvat fram den. 
(hey I heard something about #fluffybuttfriday)
 
Fler karameller i flocken. En chokladpralin.
De två som trängs till höger på bilden här ovan gissar jag är Islandshöns båda två. Karamellen är definitivt en viking eftersom kammen är av annan sort än vad Hedemorahöns ska ha men tittar man sen på vingpennorna så har de här två kommit längre än vad de andra fyra har.
 
Så mysigt att få gå ute och sprätta. 
Siri den rackartussan var också med såklart. Jag var lite orolig att hon skulle ta sig en munsbit och hon blev bra sugen en stund där men jag talade om att det var aja baja. Sen ville hon ruva fram egna kycklingar sa hon och la sig i redet som nu är övergivet av mamma höna.
Hon fick följa med mig in istället och nu sover hon så som bara katter kan, på ena köksstolen.
 
Städa skulle ju jag göra innan jobbet. Hmmm det blåser rätt friska vindar så jag kanske bara behöver öppna korsdrag så är det fixat sen? Haha eller inte.

Kommentarer
Postat av: carolin

Så söta kycklingar :)

Svar: ja de är underbart söta. Just nu innan de hunnit sätta fjädrar är de som gulligast.
Kalla mig M

2017-04-21 @ 13:27:21
URL: http://carrok.se
Postat av: Bea

Så fina bilder 😍
Och smart tips angående städningen 😋 Det tycker jag att vi kör på!
Trevlig helg 🌹

Svar: Haha gissar att det blir mer att städa när allt virvlat runt både högt och lågt tyvärr ;) annars hade jag varit förste man att testa.
Kalla mig M

2017-04-21 @ 13:29:01
Postat av: Anonym

Men åh vilka små söta! Är ju så gulligt med dom små, min bror hade ett helt gäng förra året.

2017-04-21 @ 16:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0