Äggande

Igår lös jag några av äggen som min Hedemora ruvar. Hon har legat på dem sen 27 mars. Det var garanterat liv i tre av de fyra jag fiskade fram under henne. Jag såg till och med hur något rörde sig där inne. 
 
 
Jag upptäckte också att jag fått en suris till. Hon fick ligga på de ägg hon och henns syster hade lagt uppe på en hylla. Tyvärr låg hon inte helt på äggen men platt var hon så nu har hon fått äggen i en zinkbalja med lite hö som bottenmaterial. Så får vi se om tuppen vet vad han gör. Hedemoran har ju andra ägg som kommer från min kompis eftersom jag ville få renrasiga Hedemorakycklingar. Men det här blir Sabelpoot*Sabelpoot/Hedemora om det blir nåt.
Ovan är den sura Sabelpooten och nedan syns den stolte blivande fadern
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Så dina höns ruvar....mina ligger platta halva dagen och sen struntar de i äggen...eller som aruecanan som låg nån vecka och sen började hon äta upp äggen...suck

Svar: Min araucanakorsning tog långa raster men hon fick fram kycklingar hon också.
Kalla mig M

2017-04-09 @ 01:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0