batteriladdare

En givande dag.
 
Famrådgiv på fm, lunch med dotra, bilbesiktningen, fikadejt på café Jernvägen med dotra och en kompis.
Älskar trapphuset vid familjerådgivningen. 
Sushi till lunch. Sekunderna efter jag hade lagt upp bilden på instagram började jag skratta så mycket att jag satte ett riskorn i halsen och alltså fick spotta ut det jag hade i munnen för att inte helt enkelt kvävas av en bit sushi. What a way to die ... men jag vet hur man får uppmärksamhet iaf. Hahaha
Jag såg hur min kompis linne hade samma färg som rosorna på bordet och därifrån kom den här bilden till.
På bara några dagar har det gröna totalt exploderat här. Den här tiden är den absolut vackraste om ni frågar mig. Älskar den gröna nyansen i försommargrönt. 
Av nån anledning behövde visst kommunen spendera pengar och alltså gjorde de om resecentrum (som de valt att kalla det hela) och som dekorering valde de silvriga kantareller. Silver kan jag förstå men svampar?!? Öhm, jaha, vad har den här staden med svamp att göra? Den observante kan känna igen polisstationen i Silverhöjd från tv-serien Jordskott som spelades in till stor del häromkring.
Rosor som rosor? De är vackra just nu. Men bara under en kort period. 
 
Jag har hittat en ny favoritartist. Jag tror att varenda låt har en text som jag just nu kan relatera till. Melanie Martinez. 
 
Jag menar; ta bara den här inledningen till "Cry Baby"
 
You seem to replace
Your brain with your heart
You take things so hard
And then you fall apart

You try to explain
But before you can start
Those cry baby tears
Come out of the dark

Someone's turning the handle
To that faucet in your eyes
You pour it out
Where everyone can see

Your heart's too big for your body
It's why you won't fit inside
You pour it out
Where everyone can see


They call you cry baby
Cry baby
But you don't fucking care
Cry baby, cry baby
So you laugh through your tears
 
 

Kommentarer
Postat av: marianne

För mej är maskrosorna vackrast när fröna är som en boll längst upp på stjälken :)

Sushi hör till mina favoriter....mums

2016-05-11 @ 15:18:52
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0