Flashback

Facebook berättade för mig att det är 4 år sen Gnistra testade det där med korsstygnsbroderi på knät.
 
Det såg bra illa ut ett tag o hade nåt viktigt gått sönder inuti så hade hon fått vandra vidare. Distriktsvetten var uppriktigt fascinerad av uppdraget då det sällan kommer såna fall på deras bord. Oftast åker man ju till en klinik med sin skadade häst. Men jag tänkte inte lägga såna stora pengar på en prydnadshäst som kostat mig massa blod svett och tårar. Iaf så tråcklade hon ihop knät efter att ha sondat och konstaterat att allt kändes helt inuti. Sen kom hon tillbaka på ett studiebesök som kostade mig gratis. Enbart för sitt eget utbildningssyfte. 
 
Stygnen släppte såklart varenda ett och såret blev äckligt och varade massor. Men mina sårkunskaper som undersköterska kom väl till pass och med sorbact som främsta vapen så läkte såret ihop så fint att till och med svallköttet drogs tillbaka och inte ett vitt strå skvallrar om att det varit ett gapande hål där.
 
Och nu går hon som ridponny åt en femårig liten kille. Helt otroligt egentligen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0