Hoppla

O där försvann en hel vecka sådär bara. Swish swosh.
 
Jag började skriva ett inlägg i tisdags men blev avbruten och sen blev det inte av att fortsätta.
 
Jag skrev det medan jag satt i väntrummet på endoskopin och väntade på farsan som var inne på undersökning och lite åtgärder. Men mitt i skrivandet så kom han ut och var klar. Då gick vi ner till cafeterian istället. Han skulle bara få äta flytande i två dagar. Sååå vad beställer karln? 
En bakelse. Hahaha
 
Nåja, den var ju lättäten och nästan som flytande. 
 
Jag som ändå hade ätit frukost (till skillnad från farsan som hade fastat) var vrålhungrig och tog en baguette med brie och salami. 
 
Sen när jag så småningom landade här hemma igen så var orken slut. Kaputtski skulle man kunna säga. 
 
I fredags träffade jag två gamla skolkamrater på kondis. Vi hade en hel del att prata om. Både gamla minnen och uppdatering av vad som hänt sen sist. Tiden rusade iväg. Nästan så det blev tajt att hinna med bion som vi hade bestämt att göra som familjegrej på kvällen. Vi såg Deadpool. Helt hilarious men 15-årsgränsen satt inte fel för det var en hel del detaljerat blod och splatter. Jag och E hade nog roligast för vi skrattade högt mest hela filmen igenom. För ja, även i de mest hårdkokta scenerna så var humorn väl inblandad. E satt faktiskt och fnissade åt vissa scener till och med när vi åkte hem efteråt. 
 
Sen har jag varit låg hela helgen. Inte orkat samla ihop mig till så mycket vettigt alls. Jag har gått på lågfart kan man säga.
 
Ikväll var det dags att fylla på i förråden igen. Medan E var på poledance så skulle jag handla. Poledancen är 75 minuter och ja, det tog mig gott o väl den tiden att traska igenom butiken. Totalt hjärnsläpp tror jag. Tror jag fick med mig allt som var viktigt att få hem iaf. 
 
Huvudvärken har varit min följeslagare i en hel veckas tid. Tror jag går och spänner mig omedvetet. Försöker göra avslappningsövningar i ansiktet men ptja, det hjälper bara en stund om ens det. 
 
Jag fick alldeles nyss en uppdatering från hon som lånat Gnistra. 4 bilder på ett fint ekipage. Ja, han är ju inte mer än fyra år så de är nöjda med små promenadritter. Så glad att hon ville låna Gnistra och ge henne lite mening med livet. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Tjaa det är ju till stor del för sin egen skull han ska äta flytande....men det är väl typiskt karlar på något sätt? Som min bror säger...."jag är 72 år och jag gör som jag vill"

Kul att det går så bra med pållan :)

2016-02-23 @ 09:30:24
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0