I vår herres hage

Nu fyller de 4 veckor de små fjunisarna. Att de inte har samma pappa är inte svårt att se.
Fastän de alla kommer ur samma storlek på ägg så är syskonen sååå mkt större än den lilla gula.
Fastän uppenbara bastarder så är de söta ändå. Mina små kråkor. De ser ut som korpungar eller nåt. Och det ska bli så spännande att se hur deras fjäderdräkt kommer se ut när de växer upp. 
Den ena gråa har tydliga tecken redan av brun krage. Jag hoppas att det är en höna. Tycker mig kunna se att det är rundade fjädrar i kragen. Månne det är Ettan, den som kläcktes först. Störst är den iallafall.
 
Den här bilden är väl en riktigt skön bild. Hahaha
Snacka om att få skit för att vara för energisk med kamerablixten. 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Nu blir jag lite förvirrad....är det vaktlarna? Har den gula benfjädrar? Brukar vaktlar ha det? Nääää berätta....

Svar: Nänä, det är kycklingarna det där. De som är komna ur mina sabelpootägg. Sabelpoot har befrädrade fötter precis som snöripor typ.
Kalla mig M

2016-12-08 @ 22:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0