Blah

Gårdagen var en blaha-dag. 
 
Isbark över hela gården så man kunde knappt gå. E åkte till sin far o sen åker hon raka vägen hem igen idag. 
 
Ångest över allt idag. Men pengar mest.
 
Jag får skylla mig själv för att inte ha orkat ta tag i fk o deras ansökningar hit o dit. Det blev gjort för sent o jag fick ersättning för fem (5) dagar. 
 
Vet ni hur lite pengar det är? Förbaskat lite pengar är det. 
 
Men som sagt. Jag kan inte skylla på någon annan.
 
Det finns ett talesätt.
 
Om problemen kan lösas, varför oroa sig.
Om problemen inte kan lösas, varför oroa sig.
 
Jag är i vad jag är. Det kan jag inte fysiskt påverka här o nu så varför dränera mig själv på ALL energi? Ptja, varför ...
 
Jag känner mig som om jag hade skygglappar modell LARGEdeluxe (tänk typ kika genom en bakvänd tratt) och stelopererad så jag inte kan vrida på huvudet och alltså bara går jag rakt fram. Kommer ett hinder ivägen så står jag där o trampar mot hindret och kan inte korrigera. Ett träd blir samma hinder som en hög lång mur. Jag ser inte skillnaden och heller inte lösningen. 
 
Idag är det iallafall inte lika kallt så kanske isbarken blåst bort så jag kan gå ut o röra på fläsket. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0