årskrönika

Dags att sammanfatta året som gått kanske.
 
2016 har varit ett riktigt omvälvande år för mig. Det har hänt massor. 
 
En hel massa av sånt som är mindre roligt eller rent av riktigt skit. Men även sånt som är roligt och bra.
 
Januari:
 
Gick in i det nya året med att ändra min status på fb till "singel" men jag valde att inte basunera ut det så det var nog inte många som märkte något. 
 
Februari:
 
Ptja, inte mycket värt att skriva om. Jag mådde piss och skit kort sagt.
Alla hjärtans dag var ångestladdad men jag försökte boosta med ett hjärthalsband.
 
Mars:
 
Jag fyllde år. Jag lekte påskhare och lämnade ett födelsedagspaket.
Jag försökte boosta mitt mående med att pyssla inne och ute.
 
 
Kollohunden tog sitt pick och pack och flyttade in. Permanent.
Jag följde med svägerskan till Öckerö några dagar. Våren hade kommit bra mycket längre än här hemma.
 
 
På det stora hela en skitmånad men sprang vårruset och för första gången varvade jag inte jogga och gå utan sprang hela. Mors dag och peppande presenter av dotra. 
 
 
Semestermånad. Åkte på spontanresa till Öckerö med brorsan.
Bakade kakor och tårtbottnar till sommarfesten vi hade med jobbet och brukarna.
 
 
Ödeshög och upplevelsehelg. Målade, qi-gongade, mediterade, vandrade ....
Kycklinglycka i hönshuset.
Brorsbarn och fastertid. Vi åkte till en självplock.
Två små fröknar flyttade hem hit.
 
 
En kompis drog mig med på utflykt till Botaniska i Uppsala.
E flyttade till Falun för att börja högskolan.
 
 
Månaden började bra med en semesterresa till Zakynthos. Grekland. 
Fortsatte mindre bra med ett knivhugg i ryggen. Sanningar som inte berättats tidigare när de hade gjort mindre skada, sänkte mitt mående så pass att jag tappade livslusten HELT.
Besök på psykakuten och tillbaka på ruta ett med hel sjukskrivning. Bodde hos min bror med familj i en vecka för att inte behöva vara ensam med tankar om avslut.
 
 
Roligheter med jobbarkompisar. Turridning och god mat på restaurang
Satte stenar i rullning och fick ur mig en del mentala hang-ups. Började jobba så smått igen. Tänkte skaffa får men insåg mina begränsningar och lämnade tillbaka baggen som bott här ett tag.
 
 
Sömnregistrering som visade att jag HAR sömnapné och som kan förklara min trötthet.
Min vän och kollohundens matte bjöd mig på cirkus.
12 ägg lämnades till en kompis för att kläckas.
5 kycklingar blev det. Varav EN är rasren.
Sökte annat jobb, slutade med min ssri-medicin och mådde riktigt pyton.
 
 
Fick det ultimata erkännandet som ändå kändes som ett nederlag.
Julkalendern här hemma bestod av att försöka göra nånting varje dag i hemmet inför julen.
Anmälde mig till körsång. Som visserligen inte börjar förrän i mars.
Julklappsbyte på jobbet.
Föreläsning genom jobbet.
Årsdagen av ett nedrigt svek.
Kollohunden fixar sin julklapp med ett besök hos veterinären dan före julafton.
 
 
 
Året är inte slut än. Några få flämtande dagar kvar. Det här året är snart bakom mig nu. Det första året med alla "första gången ..."
 
Nästa år kan bara bli bättre?
 
Det är mitt mål iallafall. Att nästa år ska bli ett bättre år. MITT år. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Trillian

Önskar dig ett gott slut på ett år som, trots stor sorg och många bekymmer, ändå rymt en hel del ljuspunkter att minnas!
Nu ser vi fram emot ett gott 2017!

Svar: Tack <3 jag önskar dig det samma.
Kalla mig M

2016-12-29 @ 16:56:54
URL: http://provtyckningar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0