working class hero och bildbomb

Jag borde sova nu. För länge sen. Men ah, dels blev det lite övertid och sen har jag inte kunnat varva ner riktigt. Det har gått i 180 knyck ungefär. Och imorgon är jag typ den enda ordinarie. Woho så inte roligt att alla ska "förlita" sig på mig då. En brukare kom hem idag och jag förstår inte VARFÖR denna hysteri att skicka hem folk på fredagar?!? JO jag fattar det logistiska i att tömma sängplatser inför helgen men det blir så fel när de kommer hem på en fredag eftermiddag och sen är alla lediga och man står där och måste lösa saker genom att trolla med knäna. 
 
Men aja, det löser sig väl, som hon sa som sket i vasken.
 
Jag försökte förtränga att jag skulle åka o jobba genom att lufta kameran en stund.
Visst är han snygg? Han har snälla ögon och han är världens snällaste tupp. Såvida man inte råkar vara en konkurrent. 
Lite goofy också kanske ;)
Ebony kollar in kameran.
Orvar smög i äppelträdet på hönsen.
Hoppla, det där med att katter alltid landar på alla fyra ...?
 
När man inte vill åka o jobba utan istället vill stanna hemma och gosa hela kvällen med gosigaste myskissen. E fotade mig när jag stod i startgroparna för att åka mot jobbet.
 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vilken fin tupp ! Måste vara både härligt och roligt med egna höns ?! Tankarna har funnits här också men maken bromsar lite...sen när vi har bättre tid att bygga hönshus säger han. Han har rätt !
Jag vet hur det är att jobba helger så jag förstår dig...man vill verkligen inte åka hemifrån men men hoppas du får en lugn helg iaf.

Elisabeth

Svar: Än så länge har jobbhelgen varit allt annat än lugn. Måste man ha hönshuset först. Haha jag tröttna på att vänta på att det skulle bli klart så jag köpte mina galningar på hönsbytardagen i våras.
Kalla mig M

2015-09-05 @ 19:56:32
URL: http://aspelundasbaksida.wordpress.com
Postat av: Marianne

Det är skönt att sommarjobbarna har jobbat klart nu, dom är ju gulliga och så, men ändå...

Ja du...sen tuppen är jättefin

2015-09-07 @ 22:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0