what to do

Städa städa varje fredag och så varje jul... det tycker jag är kul. Ja nåt sånt sjöng väl Pippi. Idag är det inte fredag men jag lär försöka röja lite i sonalyckans gamla sovrum. Det ska upp en skiljevägg och sen ska jag göra iordning till mitt pysselrum. Där jag ska ställa upp min ärvda vävstol har jag tänkt. Och försöka klämma in ett par bokhyllor så mina böcker jag också ärvt kan få komma upp. I tanken är jag redan på inredningen och vilken tapet jag ska välja till fondväggen. Hoho, jag kanske borde börja med att vika tvätt som ligger kvar på unge herr J's gamla säng och slänga lite sopor som han lämnat kvar. 
 
Sen ikväll blir det ett jobbpass igen. Det sista schemalagda för den här veckan. Woop woop. Sen stänger jag av telefonen tror jag. Har sååå mycket jag måste komma ikapp med här hemma. Röja rum, tömma hästsläp på byggmaterial, gå på konsert med E, besiktiga bil och släp, byta vindruta på bilen först ... ja listan kan göras lååååång. Det där är bara tills på fredag. Heh.
 
Nähej, på med nån upptempolåt så kanske jag får lite driiiiv.
 
Den riktigt dammiga trappen får symbolisera städning på schemat.

Kommentarer
Postat av: marianne

denna städning...ibland önskar jag att jag varken hade hund eller katter så det kunde vara fint åtminstone en dag....

kul med renovering, är din gubbe lika entusiastisk?
Jag önskar min gubbe fick lite fart och fortsatte här hemma....har ff ingen garderob sen han rev och gjorde om för sovrummet, om två månader är det två år sen...suck

Svar: Mja gubben är pepp nu men dröjer det för länge så kommer han lacka ur o tappa intresset. Ja djuren stökar onekligen till men de ger mkt också.
Kalla mig M

2015-10-21 @ 07:41:29
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0