That little fella

Han vet hur man får igång matte på morgonen. TIDIGT på morgonen.
 
Först går man till mattes lilla hylla och sätter sig att bita på ett halsband och bollar lite med fjädrarna i drömfångaren för då vaknar matte och säger åt en eftersom hon är rädd att fjädrarna ska gå sönder. 
Sen går man vidare till mattes byrå för där har hon en vas med torkat gräs/vass från Danmark som hon är lite rädd om.  O så ser man till att tugga lite på det så det riktigt knastrar. När matte sen då far upp så småningom ur sängen och ska kasta ut en ur sovrummet så inser hon hur kissnödig hon är och så måste hon gå ner till toaletten och då är hon ju ändå uppe och kan ge mig mat. Moahaha
 
Tyvärr funkar det inte alla gånger för matte verkar ha genomskådat min plan.
 
Det är tur att han är så galet söt däremellan. 
 
Lika mycket som han vill uppfostra matte att det är matdags okristligt tidigt om mornarna så är han lika bestämd över när det f a k t i s k t är dags att gå och sova. Och då menar han att vi ska gå o sova inte bara han. Då sätter han sig framför mig och spänner ögonen i mig och jamar högt och klagande och blir nöjd när jag lyfter upp honom i famnen.
 
Bildbevis på att vi nu har fyra (4) katter i hushållet (oups). Närmast kameran är Sooha och sen kommer Orvar korv och sen är det Batman och längst bort (som på nåder) sitter Kompis. Kompis har lite egna åsikter om vad för mat som ska serveras. Jag råkade nämligen köpa hem lite Whiskas portionspåsar och nu vill han inte ha nåt annat. Men jag säger helt frankt att duger inte Mjau burkmat så är man inte hungrig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

När jag ser Orvar på bild så tänker jag på Gustav.. 😺 Saknar den kissen oerhört mycket, men han har det himla bra hos Karin och Emanuell. 😀 Kraam från lillesyrran

2015-10-18 @ 20:53:59
Postat av: Per-Anders

Fast det är väl ganska mysigt att bli väckt av en liten mjuk katt. Katter är mitt favoritdjur.

Svar: Mja, det är lagom mysigt sisådär 5:20 på morgonen och han är inte så värst mjuk vid den tiden på dygnet. Mera bita i örhängena, bita i näsan, klättra upp på sänggaveln vid huvudändan och öva landning på mattes huvud och som sagt var; härja runt med saker som man vet att matte inte vill att man ska härja runt med. Men jo han är mjuk och mysig när han sen har fått sin frukost och vill sova vidare strax bredvid mig.
Kalla mig M

2015-10-18 @ 23:38:46
URL: http://peranders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0