summa summarum

När jag summerar mina timmar som jag arbetade innan jag gick hem och sjukskrev mig så kan jag konstatera att det blev lite mycket va?!?
Vad är 6 dagars ledighet om man sen ska "jobba ihjäl sig" direkt efter? Ja jo, jag kanske inte skulle reagerat lika om jag hade varit tip top i kropp och själ men nu blev det ka-blonk in i stressplanket. Mjo, visst, jag hade en brukare som tog mer tid än planerat men det gör inte saken mindre liksom. Jag känner fortfarande samma utmattade trötthet som inte riktigt går att vila sig ifrån. 
 
Nog om detta. Jag har friskskrivit mig nu inför helgens jobbpass och så får jag försöka göra det bästa av situationen för jag har två 3 kvällars pass med en ledig dag i mitten IGEN. Ytterligare 57 schemalagda timmar.
 
Jag kände redan innan jag gick på schemat att det skulle vara lite "bye bye livet" men samordnaren och chefen tyckte att jag skulle prova iallafall innan jag dissade det helt. 
 
Mmmm, jag provar och jag säger hej då till orken och lusten och allt som gör livet värt att leva. 
 
Man ska inte leva för att jobba, man ska jobba för att leva. Vore bra om man orkade leva efter att man jobbat också. 
 
Nä, jag är inte bitter. Inte alls. Inte mer än vanligt. Jo, kanske lite bitter. Men nu drar vi på oss "orka lite till dräkten" och så ser vi glada ut.
 
Nä men allvarligt. What to do with my life liksom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0