ledig fredag

Seg i kolan idag. Inte många knop på mig idag inte.
 
Måste ändå försöka samla ihop mig och åka o handla inom en snar framtid. Jag köpte en bit rimmad oxbringa igår på "halvan priiis" eftersom det var kort datum. Insåg försent bara att jag inte hade nå morötter eller potatis hemma. Så snart blir det en tur till stan. E's bil behöver en ny säkring till bakljuset och eftersom det var en liten säkring så måste jag köpa hem såna. Stora platta sk stiftsäkringar har vi gott om i alla skrotbilar som står lite överallt på gården, men det var tji att hitta en 5A liten säkring. 
 
Tuppen som utsattes för fågelattacken har överlevt så här långt. Han äter och dricker men håller sig för sig själv. Igår fick han flytta ut till de andra igen. Han borde ju få ett fräckt namn nu när han är en ärrad krigsveteran. Först tänkte jag på Viking kanske men kom på att Oden kanske kunde vara bättre med tanke på att han nästan miste ena ögat. 
 
De tre nykläckta kycklingarna verkar må alldeles prima. Ebony är en duktig mamma även om hon verkar tro att de kan följa henne överallt redan. Då hon la sig att ruva i ett hörn där korna en gång i tiden fick sin mat och det är kanter som de inte kan komma över än, så är de lite där de är liksom. Men det är bara bra kan jag tycka. Jag har kikat lite på vingpennorna på dem och min högst oprofessionella gissning är att det är en höna och två tuppar utav dem. Hönorna ska tydligen sätta vingpennor tidigare än sina bröder och det är bara en som har tydliga vingpennor. Den gråa kycklingen har dessutom mer markerad kam redan nu.
 
Igår när jag skulle åka hem från jobbet så började bilen skrika om att det var låg kylarvätskenivå och att jag var tvungen att stanna motorn GENAST. Vilken tur att min kollega inte hade hunnit åka före mig. Nu stannade hon och hjälpte mig. Jag hade åkt ifrån min mobil igår så jag hade ingen ficklampa eller nånting så det var bra att hon hade en att låna ut. Efter att jag hade fyllt på en kvarts liter vatten i behållaren så kunde jag sen åka hem. Då hade tyvärr min kollega fått trubbel med sin bil. Men inte värre än att hon kunde åka hem ändå. Hon drog nämligen ner rutan på passagerarsidan när hon stannade för att kolla vad jag hade fått för fel på bilen och sen vägrade bilen dra upp rutan igen. Hoppas det bara var en säkring som stack. Det var lite bökigt att kolla säkringarna där i mörkret och det fanns ingen bra förteckning som talade om att den och den gick till det och det.
 
Nähäpp, nu är kaffet urdrucket, de rostade mackorna med aprikosmarmelad är i magen och värktabletterna för min onda högeraxel är på G att börja göra sin verkan. Jag har nog fått en inflammation i axeln och det är kanske en kombo av för mycket telefonsurfning och pole dance. Som tur är har jag en tid hos naprapaten nästa fredag. Då får hon gå igenom axeln och armen på mig.

Kommentarer
Postat av: a n n i k a

Söt!

2015-10-30 @ 17:39:16
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0