Före och efter

Äntligen har jag fått tummen ur och börjat fixa för hönsens egna lilla kuppe. 
De två översta bilderna är från innan jag började. Herr J och E har varit där och röjt ur en del före förstås.
Sisådär 5 timmar senare ser det ut som nedan.
Nu ska det bara dit en nätvägg så jag kan ha foder och lite annat utan att hönsen är där och skrotar. 
Jag har prioriterat många sittplatser på olika höjd och lite mörka krypin för hönorna när de vill värpa eller får för sig att de vill ha kycklingar.
 
Och apropå sura hönor som helt plötsligt vill ha kycklingar så har Ebony fått för sig att det är dags att bli mamma. Jaja, jag säger väl inte nej till några fler små söta piips. En chans att faktiskt få nån avkomma mellan den bruna hönan och tuppen som räven tog också även fast tiden på året inte är den mest optimala. (Men en kompis hade en höna som promt ville ruva och hon ruvade fram en kyckling i december och den klarade sig också.)
 
Hon la sig på ett ägg men jag har petat under några till åt henne, bland annat från de andra två hönorna också.
 
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Bra jobbat!!......................Fundera lite till

2015-10-08 @ 21:47:25
URL: http://skningen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0