Tisdag

Övningskörning med E in till stan så hon kunde köra en lektion med bilskolan. Passade på att hälsa på hos svägerskan under tiden och gosade lite bebis. Den ungen är så galet söt så det finns inte. Och på sånt strålande humör för det mesta. Efter fem minuter var hon redo att sitta i mitt knä. Då hade hon accepterat mig och börjat leka med mina fingrar som jag sträckte fram.
 
Eftersom jag väntade på att E skulle köra klart så blev det ett kort besök där idag. En kopp kaffe och lite tjatter sådär. Sen for jag och hämtade E och vi for sen vidare och hämtade upp herr J som var i krokarna och jobbade. Lunchbuffé på Amitai sen. Jag tog sushi såklart. Mums.
 
Efter det var det dags för E att åka till Västerås för lite aktiviteter i skolan. Hon fick övningsköra såklart. Jo visst, det blir mycket pengar att sitta och åka tur o retur till V-ås lite nu och då men hon får körträning iallafall. Även om långkörningar inte ger lika mycket som stadskörning såklart. Därför utmanade jag henne att ta en annan väg in till cityringen. Då fick hon prova på lite motorväg också. Nyttigt att prova på hur man ska göra för att komma in i trafikrytmen. Hon åkte bara till nästa avfart och svängde av där igen och kom då in mot stan från en annan vinkel. OCh lyckades hamna i fel fil och fick svänga vänster in på ett bostadsområde och hitta ett ställe att vända på. Jag ville att hon skulle testa U-sväng för det blev ju en perfekt anledning till det men hon tvekade och ville inte. Det vore ju bra om hon testade det innan uppkörning för i värsta fall kan hon ju få order att svänga in på en väg och sen säger uppkörningsmannen att oj nu sa jag fel väg till dig, du får vända på första lämpliga ställe och åka vidare mot X. Den utmaningen fick nämligen jag på min uppkörning.
 
En sväng förbi Ica igen då. Min hjärna funkar inte som den borde så jag glömmer handla hälften ibland. Men idag såg jag till att shoppa rejält vad gäller matvaror. 3 kg nötfärs för det var bra pris på den just nu och 2 falukorvar bland annat. 
 
Sen åkte jag hemåt. Men klockan rusar när man har "roligt" så i princip hela dan var ju borta ändå sen. 
 
Herr J gjorde en deal med mig idag. OM jag målar i unge herr J's rum (taket kvar att måla) så ska han hjälpa mig att snickra hönshus. Det blev ju inget byggande idag heller då eftersom jag var borta mest hela dagen.
 
I morgon är det besök på vårdcentralen igen. Psykologen. Jag har inte tänkt så mycket på det. Det blir som det blir... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0