Och jag överlevde

Jag överlevde 1½ timme på jobbet. Nåja, innan jag for därifrån så var klockan faktiskt nio så det blev i runda slängar två timmar. Men jag ägnade en stund åt att plocka en bukett blommor till en tanta som fyller år idag. Sen åkte jag hem. Buketten lämnade jag med varm hand till min kollega att överlämna nu på morgonbesöket där.
 
Äta något och sen vila en stund. Även om takterna definitivt sitter där de ska så blev jag lite trött ändå. Mentalt jobbigt att återse brukarna även om det gick hur bra som allra helst när jag väl var där.
 
Det kändes upplyftande att höra kollegorna utbrista i kör: nu kommer Malin, när jag närmade mig lokalen men ännu inte hunnit bli synlig. Tydligen har jag ett väldigt karaktäristiskt sätt att gå så alla hör att det är jag. Mmmm bestämda steg och målmedveten gång kanske. ;)
 
Sen utbrast alla: Yaaay, så jag blev rent generad. 
 
Men som sagt var, äta något och vila på soffan en stund. 
 
Få se om jag orkar ta mig ut en stund med pålle sen. Och landa mentalt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Det är alltid skönt med en stund hos pållen efter en lång dag....

2015-05-17 @ 07:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0