Fototriss - kyrkligt

Den här tiden på året är det verkligen en hel massa kyrkligt. I år mer än nånsin för min del. 
 
Förra helgen var vi bjudna på dop och "hemligt" bröllop. Vi och många med oss visste om att det var bröllop på G också eftersom brudgummen inte riktigt kunde hålla det hemligt.
 
Den här helgen var det konfirmation. 
 
Nästa helg är det student. Ja jag vet förstås inte om det kommer bli något i kyrkan men helgen efter det sen är det avslutning för sonen som slutar nian och DÅ är det hursomhaver avslutning i kyrkan. Och sen framöver är det bröllop, när min syster ska knyta hymens band. 
 
Så vad passar väl bättre än en fototriss på temat? Jag har valt ett tema i temat, nämligen psalmer.  
 
 
 
 
 
För att se andras tolkning på temat kyrkligt, klicka här

Kommentarer
Postat av: Nukke

Den blomstertid nu kommer är bäst, definitely !!!!!

Svar: Dom är fina allihopa men min favorit är nog ändå den i första bilden. Jag gillar budskapet i den. :)
Kalla mig M

2015-05-31 @ 07:17:01
Postat av: Anna-Lena

Här speglar du verkligen temat på ett bra sätt.
Sjunger man de psalmerna så känns det "kyrkligt", var man än är.

2015-05-31 @ 08:44:52
URL: http://mammselen.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

En orginell vinkel på "kyrkligt". De flesta
har byggnader och-eller mosaik. Gillar din tolkning.

Jag har just letat upp "Den blomstertid..." i
en psalmbok som utskrevs till mej fr Ludvika stads
Folkskolor 28/8 1936!

2015-05-31 @ 09:47:53
Postat av: Eva Trillian

Vi har många vackra psalmer - ibland är det sånger vi har en speciell knytning till utan att ens veta att det är psalmer :)
Fint trissat!

2015-05-31 @ 11:27:55
URL: http://provtyckningar.blogspot.se/
Postat av: Gunvor

Vackra psalmer! Jag tycker om att sitta i kyrkan och lyssna på vacker orgelmusik o sång av körer. Här där jag bor har vi väldigt duktiga körer, både vuxenkör o barn o gospelkörer.

2015-05-31 @ 11:53:43
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Berit E i Kasperian

En skön tolkning av temat, tack för den!

2015-05-31 @ 16:23:54
URL: http://kasperian2.blogspot.se/
Postat av: Annette

Så somrigt det känns med de psalmerna, och det kan behövas i dag när det visst aldrig slutar regna här i mina trakter. Den första psalmen kan jag inte texten till, så än så länge är En vänlig grönskas rika dräkt min favorit.

2015-06-01 @ 11:38:49
URL: http://justnujusthar.wordpress.com
Postat av: Kerstin A-son

Fina bilder och en intressant vinkel

Svar: Tack :)
Kalla mig M

2015-06-02 @ 10:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0