Den eviga rubrikfrågan... jag har ingen, sååå...

Måndag igen då. Övningskörning med E till stan. Hon går från klarhet till klarhet just nu tycker jag. Efter att återtagit förarsätet vid järnvägsstationen så styrde jag kosan mot Dollarstore. Jag tänkte om det skulle finnas några gångjärn där. De har ju verktyg o lite smått o gott så chansen fanns ju, men icke. Lyckades ändå hitta grejer att köpa som jag inte visste att jag behövde. *suck*
 
Gick sen in på grannbutiken, Beijer bygg, och tänka sig att där hade de gångjärn. 
 
Granngården fick ett besök. Mat åt piipsen och lite godis åt hund o katt. Ingenting till pållarna den här gången. Oups sorry.
Mötte en god vän i gången mellan butik och foderladan och där blev vi ståendes en bra lång stund. Såklart mitt i vägen så vi kunde hindra så många som möjligt. Vi pratade lite häst, lite om livet och ja, allt och inget kort sagt. 
 
En snabbis genom Ica innan jag styrde kosan hemåt. Mjölk och bröd är ständiga bristvaror i detta hus. 
 
Piipsen ja.
 
Det blidde ju några pippisar iallafall. Dåligt med bilder än så länge. Ja jag har fortfarande ingen mer plats på mobilen för att fota och E har lånat min systemkamera. 
En bild har jag. På pycklingarna som kan gå sta o vara en hel hög med tuppar om det vill sig så.
 
Det är från igår när de nyss hade kommit. De fick komma ut på grönbete i solen en stund. Idag blir det inget grönbete för det regnar o har sig. En tupp och två hönor kamperar i stallet för tillfället. Jag har inte fått ihop nåt hönshus än. Men det ska bli. Ägg har jag redan fått också. Igårkväll när jag gick in i stallet för att hämta hö till pållarna så låg där ett ägg på gamla foderbordet där korna stod och åt. Nu brukar vi häva ner hö där till hästarna men så länge det är ockuperat av hönapönor så får vi väl balansera hö i ikeapåsar istället. 

Kommentarer
Postat av: Eva Trillian

Så, nu blir du nybyggare? Hönshusbygge på gång :) Kul! Hoppas ni kommer att trivas ihop!

Svar: Japps nu blir jag nybyggare. :)
Kalla mig M

2015-05-04 @ 17:53:19
URL: http://provtyckningar.blogspot.se/
Postat av: Sanne-Madeleine Håkansson

söta små liv :D

2015-05-04 @ 21:31:14
URL: http://sampa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0