Tröttmössa deluxe och konstiga drömmar

Ja jag förstår inte hur trött man kan vara på en skala.
 
Jag skulle helt ärligt kunna sova bort precis hela dagarna utan problem. 
Men det låter sig inte göras helt och fullt. Det finns ju andra runtomkring mig som kräver lite uppmärksamhet ibland också. Djuren, barnen och sambon till exempel.
 
Och jag har börjat drömma så mycket tok igen. I natt drömde jag att jag var hos min farmor fast hon bodde inte där hon bodde irl dvs i den här stugan jag bor i utan istället bodde hon på gatan som jag bodde på som liten. Hon var riktigt snurrig i drömmen och så skulle jag mata katten åt henne. Men plötsligt kryllade det utav katter i olika åldrar och färger. Jag lyckades räkna till 13 men det var inte lätt för de rörde sig hela tiden och det var mer att jag gav upp när jag kommit till den siffran än att det var slut där. En kattunge började leka med en elkabel som var trasig och det gnistrade för fullt om den och såklart lockade det bara till mer lek. Jag var hysterisk och försökte rädda den utan att ta i vare sig katten eller sladden eftersom jag inte ville få en stöt. Plötsligt började farmor att tro att hon hade en urinvägsinfektion och att det var därför hon var snurrig eftersom hon tydligen brukade bli snurrig då (och det kan man ju bli som äldre när man har uvi). Hon gick till grannen men granntanten hade inget test hemma. Jag erbjöd mig att ringa efter kommunsköterskan men hon sa att hon inte var inskriven där och alltså behövde åka till vårdcentralen. Ja o så där höll vi på. Jag försökte hitta en lösning för att kunna få kolla urinen utan att hon skulle behöva ta sig nånstans. Men sen vaknade jag.
 
Lustigt hur det kan bli. Min farmor har varit borta i snart 20 år men i drömmen var det inget konstigt. 
 
Häromnatten drömde jag en annan konstig dröm där jag var hem till min nya chef fast sen när jag väl var där så var det inte hon som bodde där utan en arbetskamrat och hon hade gjort illa sig på benet. Och fastän hon hade brännskador på hela högerbenet och hade en lång stödstrumpa över det hela så låg hon i badkaret. Först var det en säng men sen var det ett badkar. Hon låg och virkade en filt utav gummisnoddar. Sen plötsligt när den var klar så var den inte gjord av gummisnoddar längre utan av levande ormar. De var ihopvirkade så tätt att kollegans man sa att ormarna inte längre var farliga eftersom de inte kunde komma åt att bitas. Men jag kände mig tveksam eftersom att alla huvuden stack ut i kanten av filten. Den var inte stor. Mer i storlek av en dörrmatta än filt och tjock som en halv decimeter ungefär.
Plötsligt var vi ute och gick. Hon också fast hon hade skadat sitt ben. Och flera gamla klasskompisar var med. Och vi gick in i ett kombinerat trapphus och garage. En klasskompis utmanade mig att klättra och hoppa från avsatser till andra avsatser som visserligen hade räcken att hålla sig i men det var flera meter emellan. Jag vågade inte fast kompisen hoppade som en apekatt före.
 
Säkerligen är det något som ska bearbetas och sorteras genom att drömma såhär men jag kan inte riktigt bli klok på det. Jag vet bara att jag har en känsla av saknad i kroppen nu efter drömmen med farmor.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Saknar henne jag med, ett viss band hade man med farmor. Eftersom vi var där varje sommar och jul. ❤️ Kraam systeryster..

2015-03-26 @ 12:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0