Dagens projekt ...

Dagens projekt har varit att baka och hämta hö.
En långpanna med ryttarkaka och det mesta utav kakbitarna fick följa med till min farbror som är så snäll och sponsrar mig med hö och halm till pållarna. Jag har försökt få betala men det kommer inte på fråga så då gör jag så här istället. Jag hade dessutom fryst ner en matlåda med köttgryta som borde räcka till två portioner. Även om han lagar mat så tänker jag att det säkerligen inte blir nåt långkok med gryta. Jag vet att min faster var orolig för att han bara skulle äta korv hädanefter.  
 
Två höbalar och en halmbal fick följa med hem istället. Och en kartong med gamla stenkakor som varit min fasters. 
 
Som jag skrev inatt så har det åkt runt en massa bus i skåpbilar och stulit fyrhjulingar och annat värdefullt. Jag och herr J skojade om att nu får hela byn skrämselhicka när vi åker för att hämta hö eftersom vi åkte i en gammal sliten lätt lastbil med skåp. Precis ett sånt fordon som skulle kunna rymma en hel massa tjuvgods. Eftersom vi bor som vi bor, är det inte så många som passerar vår gård och kan se och vänja sig vid vår fordonspark. 
När busvädret övergick från regn till snöblandat så var jag riktigt tacksam att höet åkte torrskott i skåpet. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Hembakat och ett par matlådor måste vara väldigt uppskattat.
Ensamstående män i den äldre generationen har oftast inte lärt sej det där med matlagning...

Angående tjuvar, vi bor också så dom kan "jobba" ostört om dom kommer, men jag tänker oftast tvärtom, dom hittar inte hit..hihi

Svar: Jodå de hittar. Ett av de första åren vi bodde här fick vi bilen slangad. På morgonen låg tanklocket slängt på marken och hjulspår i snön skvallra om att en stor bil varit upp på gården. Det som lugnar mig lite är att vi monterat lampor som effektivt lyser upp överallt där vi har portar så de kan inte smyga i mörkret o snoka.
Kalla mig M

2015-03-30 @ 10:24:21
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Helen

Sicken tur att jag tog mig tid att läsa din blogg, jag har funderat över vad jag skulle baka och fick nu tipset om "Ryttarkaka" som blir perfekt, lagom fort att göra :-)
Att få både hembakt och hemlagat måste vara uppskattat om inte annat för att det smakar så gott när det är tillagat med kärlek och omtanke

Svar: Ja det var ju tur att du kikade in här ;).
Kalla mig M

2015-04-01 @ 09:19:53
URL: http://franminvraavvarlden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0