Sssssssssssssss

ssssemesssster
 
känns bra
 
Igår passade jag på att njuta i solen. Jag hade hammockhäng med fika och en bok. Och sen på kvällningen var vi bjudna på grisfest hos J's chef. Vi fick grillat vildsvin. De hade lämnat in det på rökning först och sen grillades det långsamt på grillen. O så gott det var. 
 
Vi började med femkamp. Vi fick blåsa pilrör, pricka en papperskorg med en petflaska fastsatt med snöre i en grävmaskin (grävmaskinisterna fick inte dock), äta mumsmums med händerna på ryggen, gå skidgång med brädlappar som hela laget satt fast i och kasta yxa.
 
Jag är ju en riktig tävlingsmänniska men mitt lag kom sist. Jag var den utvalde att pricka papperskorgen och grävmaskinisten i mitt lag lät mig inte spaka som jag ville. Alla sätt är bra utom de dåliga men hade jag fått spaka själv så hade jag nog fasen i mig fixat det snabbare än det blev nu. Han gav mig fel direktiv när han försökte korrigera mina egna spakval o sa åt mig att dra åt fel håll för han tänkte fel. Hade jag fått känna mig fram själv så hade jag klurat ut det snabbare. Jag har ju faktiskt provkört grävmaskin förut här hemma.
 
Men men, nån ska komma sist också. 
 
Det blev sent innan vi kom hem och jag var såå trött. Jag var inte ett dugg taggad att åka dit till att börja med men det gick över när vi väl hade kommit dit och påbörjade femkampen. Och sen satt jag o prata med en granne som också var bjuden dit. Så tiden gick rätt fort ändå.
 
Idag är jag avslagen dock. Jag har slumrat mest hela dagen. Och däremellan fortsatt att läsa i min bok. Men eftersom regnet kom lagom till vi åkte hem och sen har det fortsatt hela natten så har jag stannat inne och läst.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0