Man får hoppas på det bästa, det sämsta kommer av sig själv

Dränerad på energi.
 
Inte så konstigt alls om man tänker efter.
 
Jag känner mig som avslagen dricka - inte en bubbla av sprall kvar.
 
En vecka kvar och sen 4 veckor semester. 
 
Den här våren har varit en låååång lång uppförsbacke. Det har varit något precis hela tiden.
 
Först syrrans möhippa, sen dop och bröllop, systerdotters konfirmation, Student för E den här helgen och nästa helg är det unge herr J som har avslutning från nian och helgen efter det är det midsommar och slutligen helgen efter DET är det syrrans bröllop.
 
Får jag vila en helg snart??
 
Idag har jag inte orkat så mycket alls. Jag följde med herr J till V-ås när han skulle till Biltema. Sen käkade vi på chopchop och åkte hem igen. När jag landade hemma igen så blev det soffhäng med en bok. Den är bra men jag orkar inte läsa så mycket som jag skulle vilja heller. 
 
Rubriken är tagen från vad som stod i min fortune cookie. 
 
Varenda por i min kropp känns. Ni vet hur det känns när man bara måste knäcka ut fingrarna till exempel. Eller bara måste sträcka på benen. Så känns det i hela mig. För en stund sen stretchade jag naglarna genom att böja dem uppåt från fingrarna liksom. Jag tog hjälp av tänderna och bara naggad, jag vill dra i varje hårstrå på mitt huvud för att få bort känslan av likgiltighet. Det värsta är att jag inte kan stretcha bort känslan i bröstkorgen på det viset. 
 
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Känner igen känslan och tycker du har hittat en väldigt bra beskrivning...som en avslagen dricka...

hoppas du känner dej bättre snart

2015-06-08 @ 10:43:47
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0