Varenda dag går sola upp i öster...

Ja, det blev ett besök hos brorsan för att fira fyraåringen. Och tänka sig. Jag kom inte hem nå tidigare inatt än igår natt. Håhå jaja.
 
Faktiskt hann klockan bli ännu mer.
 
Kvart i tre på morgonen ser himlen ut såhär över gärdena här hemma. 
 
Det var en taggad kille som mötte mig på trappen när jag kom dit idag. Han hade bråttom att få se vad jag hade i paketen. 
En turtlesgubbe var det i det här paketet.
 
Och så hade jag köpt två små billiga paket som var likadana så att även lillebror skulle få ett litet paket. 
 
I slutänden var det de billiga presenterna som var bäst. Hahaha
 
De lekte i timmar med de två fallskärmsgubbarna jag köpte åt dem på ica.
 
Lillsnorpan fick en klänning av mig. Jag är ju fadder åt henne så ja då måste jag ju skämma bort henne lite extra. En klänning och ett hårband med rosett så som prinsessan Estelle brukade ha när hon var mindre och en långärmad tröja med en gullig katt på magen.
 
Grabbarna grus ställde välvilligt upp på fotografering.
 
Lillsnorpan och jag gick ut på gräset och i kvällsljuset kunde jag inte motstå att fota henne där hon lekte så förnöjt.
Nu är det väl bäst att nanna kudden igen. Det är en ny dag i morgon och jag borde väl kanske försöka vara lite piggelin också. 
 
Men ja, som ni ser så tror jag inte att nattjobb kommer o vara nåt problem. Om en vecka är jag upp och då har jag jobbat nästan hela första nattpasset på mitt sommarschema.
 
Avslutar med en tuppbild. 
Plötsligt var han bara uppe på bordet och checkade resterna från grillkvällen kvällen innan. Ja de är verkligen individer de små liven.

Kommentarer
Postat av: marianne

Vad klok du är som köper presenter till alla barnen :)

Men hur uppfostrar du dina djur? Haha
En sommar hade jag unghöns som försåg sej ur både jordgubbsskålen och vattenglaset.....visserligen stod de på gräset, men jag hade inte sagt "varsågod" haha

Svar: Faktum är att ju äldre jag blir desto mer bortskämda blir mina djur. De första katterna vi hade visste att köksbordet var off limits (nåja stod nåt gott där så smet de upp när ingen såg) men nuförtiden är det bara när vi äter som det är förbjudet att sitta på bordet.
Kalla mig M

2015-07-08 @ 09:32:45
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0