vårlängtan, mästarrymmare och skåprensning

Det var väldigt AJ hos naprapaten. Fast mest aj på den sida jag inte har nackspärren. Men kroppen fungerar ju så. Den försöker balansera upp och spänner sig på andra sidan också.
 
Efter naprapatbesöket behövde jag muntra upp mig lite så på affären plockade jag på mig en bukett tulpaner och ginst.
Innan jag for iväg till naprapaten så fick jag värma upp genom att hämta en pålla som stod på fel ställe också. Hon hade lyckats ramla ut från den "Gnistrasäkra" hagen. *mutter mutter* så ja nu blir det väl att beställa hem kreatursgrindar i metall som hon förhoppningsvis inte kan forcera. Haha
Jag konstaterade efter att ha kommit hem från affären med varorna att det behövdes göras en rejäl skåprensning på sånt som höll på att bli gammalt och det fick bli korvgryta till kvällsmat. 
Jag hade ett paket prinskorv som var kort i datumet och paprika, purjolök och äpple som sett sina bästa dagar så där hade jag några riktlinjer till vad jag skulle stoppa i.
 
Gul lök
purjolök
röd paprika
morot
äpple
potatis
prinskorv
bönmix
krossade tomater
buljongtärningar, vatten och kryddor
 
Blev så rackarns gott så ni anar inte. Det sista i grytan åt jag upp till frukost idag. 
 
Nu ska jag lyda naprapatens råd och ta mig ut på en promenad. Om jag inte halkar och bryter benen förstås. men peppar peppar det får inte hända.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0