kallt, varmt och grönt är skönt

I morse hade kaminen slocknat och det var lite svalt inne. 
 
Det berodde på att vi glömt att fylla på med pellets i behållaren.
 
Men det var snabbt fixat och sen tog det inte lång stund innan det var på väg åt rätt håll igen med temperaturen.
Ni får ignorera klockan för den visar åt pepparn galen tid. Ingen av oss har brytt sig om att ställa klockan eftersom vi ändå inte använder några tidsinställda funktioner. Man kan låta kaminen gå ner i effekt på natten eller dagtid om man inte är hemma och inte behöver lika varmt inne. Men det känns bara dumt eftersom jag jobbar så varierat och ibland är hemma och ibland inte är hemma dagtid. 
 
Jag snodde ihop en bananchokladkaka på förmiddan och sen tog jag med den till min farbror när vi var och hämtade hö. 
 
Lite nyttigt med frukt i kakan iallafall, höhöhö
 
Nere i gillestugan stod granen fortfarande så grön och grann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0