Jag ser...

Är det månne ljuset i tunneln?
 
Jag har orkat göra något idag. Förkylningen har inte hållit mig mer eller mindre fången i sängen för att jag inte orkat mer än så. 
 
Jag fick tummen ur och planterade om en blomma. Sen petade jag ner ett antal vitlöksklyftor, som börjat grönska, i en kruka med jord. Pelargonen som jag drivit upp från frö själv för några år sedan fick finna sig i att bli brutalt beskuren (nåja bara halva för grenen med blomknopp på kunde jag inte förmå mig att slakta) och så fixade jag iordning lite sticklingar av det bortskurna. 
 
Sen la jag även några sockerärter i blöt. Jag fick för mig att grodda dem för att sen använda skotten i sallader. Det ska ju vara gott.
 
Men där tog orken slut sen. Jordpåsen står kvar på golvet och den uppslagna tidningen som jag använde som skydd för nedskräpning ligger också kvar där jag höll på. 
 
Uh, jag måste väl ta rätt på det innan nån lackar ur här hemma för att jag bara stökat till.
 
Men hursomhaver, jag ser kanske lite ljus i tunneln. Nånstans långt där borta. kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0