Blärk

Först en uppmaning om att ifall det är livshotande ring 112 o vid allmänna frågor ring 1177.
 
Sen måste man trycka 1 för att komma till sin vårdcentral fast man ringde just DET specifika numret till att börja med. 
 
Sen måste man välja om man ska boka tid eller ngt annat.
 
Man får ett förslag på samtalstid där sköterskan ringer tillbaka. Tryck 1 för att boka tiden.
 
Tryck 1 för att bekräfta att du vill bli uppringd till det nummer du ringer ifrån
 
Tryck personnummer, avsluta med fyrkant.
 
Bekräfta att personnumret är rätt genom att trycka 1.
 
Sådär, bara att börja vänta på att nån ska ringa om sisådär 50 minuter ...
 
 
 
O när man väl FÅR den där jädra samtalstiden så blir man "knäppt" på näsan känns det som.
 
En kvarts läkartid. Löpande bandet, in och ut. Varför måste man alltid behöva känna sig som att de ser på en som vore man en hypokondriker/inbillningssjuk. Ja visst jag inbillar mig allt.  Gråtfärdig.nu. 
 
Sköterskan har ingen aning om hur länge jag dragit på att orka ringa, just för att jag vet hur det brukar kännas när jag väl ringer. 
 
Ledsen, arg, men mest ledsen.
 
Nu ska jag sova o ladda mentala batterier till läkartiden kl 15. Hej skallebank och magkatarr, och hej herr Ågren. Nej mr Migrän är INTE bjuden så släpp inte in honom också. 
 
Katten bli medicinen för nu.
 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Hoppas du får bra hjälp.
Det är en stor fördel att man slipper sitta i telefonkö längre....men det har hänt att de inte ringt på avtalad tid :(
För övrigt har vi bra VI här.

2015-12-01 @ 09:39:07
Postat av: Anki

Om man inte vill ringa så kan man använda mina vårdkontakter på internet, då kan man välja att de ringer en.. Mycket effektivt.. En på Apoteket som gav mig det rådet. 😊 Kraaam ❤️

2015-12-02 @ 23:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0